لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۶

از کوچکترین سینمای دنیا تا یخچال هوشمند


عکس جنبهء تزیینی دارد
عکس جنبهء تزیینی دارد

از سال 1998 میلادی به اینسو همه ساله در آغاز ماه جنوری نمایشگاه بین المللی وسایل الکترونیک در شهر لاس و یگاس امریکا دایر شده و در آن تازه ترین وسایل الکترونیک و نوآوری های تکنولوژیک از سرتاسر جهان به نمایش گذاشته می شود.

در نمایشگاه امسال که از تاریخ ششم تا نهم جنوری در شهر لاس ویگاس دایر شد، 3600 شرکت الکترونیک از سرتاسر جهان آخرین محصولات و دستاوردهای تکنولوژیک شان را به نمایش گذاشته و حدود 150 هزار تن از آن دیدن کردند.

در برنامهء امروز "تازه ترین ها از جهان ساینس و تکنولوژی" از بین آن همه محصولات ارایه شده برای نمایش، به وسایل الکترونیکی تماس گذرا گرفته خواهد شد که بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

شرکت رویال ایکس (Royole-X) کوچکترین سیستم سینمای هوشمند جهان را به نمایش ارایه کرد که مانند عینک پوشیده می شود و برای بیننده حس حضور در سینما و تیاتر را داده، با آن می توان فلم ها و نمایشات شبکهء نت فلکس (Netflix) را هم مشاهده کرد.

سینمای هوشمند رویال ایکس تقریباً با همهء سیستم های ویدیو گیم و یوتیوب نیز کار می کند.

شرکت سمسونگ یخچال هوشمند را به نمایش گذاشت که دارای صفحهء با کیفیت بالاست و از آن می توان به مثابهء مرکز کنترول همهء وسایل الکترونیک در منزل استفاده کرد. همچنان می توان این یخچال را با تلیفون موباییل وصل نموده، از فاصلهء دور به آن فرمان ارسال کرد و حتی پیام ها و عکس ها به این یخچال انتقال داد.

شرکت موتر سازی بی. ام دبلیو (BMW) با ارایهء موتر بی ام. دبلیو آی ویژن فیوچر انترکشن(BMW i Vision Future Interaction) موترهای بدون راننده را داخل یک مرحله کاملاً تکنولوژیک جدید ساخت.

این موتر با ارایه سه شیوهء کاملاً متفاوت راننده گی، دارای یک مونتور 21 انچ است که به راکبین آن زمینهء کنترول راحت را بر اساس ضرورت فراهم می کند.

ساعت زنگدارسنسر ویک (Sensorwake) یکی از وسایل الکترونیک بود که توجه خیلی ها در نمایشگاه بین المللی وسایل الکترونیک در شهر لاس و یگاس امریکا به خود جلب کرد.

ساعت زنگدار (Sensorwake) صحبانه با پخش بوی دلخواه استفاده کننده را از خواب بیدار می کند. این ساعت می تواند بوی قهوه، نان گرم و کلچه، چاکلیت و کنار بحر را پخش کند. این ساعت زمانیکه باید استفاده کننده را از خواب بیدار کند، بوی دلخواه اورا در هوا پخش نموده و به این وسیله اورا از خواب بیدار می کند.

در برنامه های آیندهء "تازه ترین ها از جهان ساینس و تکنولوژی" در مورد وسایل ارایه شده در نمایشگاه بین المللی وسایل الکترونیک لاس و یگاس بیشتر خواهید شنید.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:08 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG