لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۱

خانۀ یک دیپلومات افغان در پشاور مورد حمله قرار گرفت


خانۀ یک دیپلومات افغان در شهر پشاور هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت.

رسانه های پاکستانی خبر داده می گویند، دو مرد مسلح موتر سایکل سوار ناوقت دیشب بر خانۀ دیپلومات افغان در منطقه یونیورستی تاون حمله کردند.

حمله بر خانهء دیپلومات افغان که همایون یوسفزی نام دارد از سوی سید محمد ابراخیل جنرال قونسل افغانستان در پشاور نیز تائید شده است.

مقامات امنیتی پاکستان می گویند، مهاجمان خانۀ همایون یوسفزی را هدف تیراندازی قرار داده اند که در نتیجه بخشِ از خانه تخریب شده اما به کسی آسیب نرسیده است.

همایون یوسفزی به حیث سکرتر اول جنرال قونسل افغانستان در پشاور ایفای وظیفه می کند.

وی در صحبت با رادیو آزادی در مورد این رویداد گفت:

" تیر اندازی صورت گرفت،۲:۲۰ دقیقه ناوقت شب بود که این رویداد رخ داد و به فضل خدواند که به کسی آسیب نرسیده فقط بخشی از خانه تخریب شده زیرا تیراندازی دوامدار بود."

گزارش این رویداد در ماموریت پولیس محل ثبت شده و پولیس از آغاز تحقیقات در مورد خبر داده است.

حمله بر خانه یک دیپلومات افغان در حالی صورت می گیرد که چهارشنبه گذشته قونسلگری پاکستان در جلال آباد نیز هدف قرار گرفت.

وزارت خارجه پاکستان حمله بر قونسلگری این کشور در جلال آباد را شدیداً محکوم کرده و از حکومت افغانستان خواسته است تا در مورد تحقیقات کند و نتایج را با حکومت پاکستان شریک سازد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در تماس تلیفونی با صدراعظم پاکستان حمله بر قونسلگری این کشور در جلال آباد را محکوم کرده است.

با آنکه مسئولیت حمله بر قونسلگری پاکستان در جلال آباد را گروه داعش به عهده گرفته است اما مسئولیت حمله بر خانۀ دیپلومات افغان در پشاور را تا هنوز هیچ گروهی بدوش نگرفته است.

XS
SM
MD
LG