لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۸

مذاکرات بین هند و پاکستان به تاخیر افتاد


آرشیف
آرشیف

اسلام آباد روز چهارشنبه اعلان کرد که تعدادی از اعضای گروهء تندروجیش محمد را دستگیر کرده است. در حقیقت این حرکت یک تلاش آشکار توسط پاکستان برای عملی کردن تقاضای هند بود، ولی با آنهم گفتگوهای صلح بین این دو کشور که قرار بود امروز صورت گیرد به تعویق افتاد.

پاکستان می گوید، تاریخ جدید مذاکرات بین وزرای خارجهء هند و پاکستان دوباره تعیین خواهد شد.

ویکاس سواروپ سخنگوی وزارت خارجهء هند نیز گفته است که تاریخ این مذاکرات بزودی اعلان می شود، اما هردو جانب از ارایهء تاریخ دقیق این گفتگوها خودداری کرده اند.

نگرانی آن وجود دارد که حملهء اخیر تندروان اسلامی برمیدان هوایی پتان کوت در هند که در اثر آن تعدادی از عساکرهندی کشته شدند مذاکرات بین این کشور را صدمه بزند.

سميع الله یوسفزی کارشناس افغان با اشاره به اینکه قبلاً هم گفتگو ها بین هند و پاکستان به تاخیر افتاده بود، در صحبت با رادیو آزادی گفت که این بار لحن هند را نسبت به گذشته در برابر پاکستان نرم تر بود.

ویکاس سواروپ سخنگوی وزارت خارجهء هند در یک کنفرانس خبری در دهلی گفته است که وزرای خارجهء هند و پاکستان روز پنجشنبه با هم تلیفونی صحبت کرده اند و بزودی با هم خواهند دید.

ویکاس سواروپ سخنگوی وزارت خارجهء هند از اقدام پاکستان در مورد دستگیری تعدادی از اعضای گروهء تندرو جیش محمد استقبال نموده، آن را یک گام مثبت در تحقیقات در مورد حملهء اخیر در پتانکوت دانسته است.

به گفتهء وی هند با گروهء تحقیقاتی پاکستان که به پتانکوت اعزام شده است، بطور مشترک کار می کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG