لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۵

بارک اوباما: اردوی ما بهترین نیروی رزمی در تاریخ جهان است


بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا
بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا

بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا در آخرین سخنرانی خطاب به مردمش که روز سه شنبه ایراد کرد، با ستایش از رهبری ایالات متحده، توانایی نظامی و قدرت اقتصادی این کشور، به خاطر تغییر خطرناک در نظم جهانی بر ضد تلاش های "پولیس جهان" ساختن امریکا، هوشدار داد.

به نوشتهء مرکز خبری رادیو آزادی، بارک اوباما در سخنرانی خطاب به مردمش تلاش کرد تا از بیانات داغ دوری جوید که کمپاین انتخاباتیش با آن مشخص می شد و اورا به موفقیت رسانید. به جای آن مانند رییس جمهور قبلی امریکا جورج دبلیو بوش از زبان اصطلاحی و بی پرده برای توضیح جنگ امریکا با تروریست ها استفاده کرد.

بارک اوباما گفت:

"ایالات متحدهء امریکا قوی ترین کشور دنیاست. ما با دیگران قابل مقایسه نیستیم، بالای نیروهای نظامی خود بیشتر از هشت کشور دیگر مصرف می کنیم. اردوی ما بهترین نیروی رزمی در تاریخ جهان است. هیچ کشور نمی تواند بالای ما و یا متحدان ما بطور مستقیم حمله کند، چون آنها می دانند که این مسیری بسوی نابودی آنها خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر موقف ما در سرتاسر جهان خیلی عالیتر از آن زمانیست که من انتخاب شدم. در هر مسئلهء مهم بین المللی مردم جهان برای رهبری به پیکنگ و مسکو نه، بلکه به ما مراجعه می کنند."

میشل دان (Michele Dunne) کارشناس ارشد نهاد کارنیگی برای صلح بین المللی (Carnegie Endowment for International Peace) در مورد سخنرانی اخیربارک اوباما، می گوید:

"اوباما هرگز یک رییس جمهور پالیسی خارجی نبوده و نمی خواست هم باشد. در همهء این مدت او بیش از هر رییس جمهور دیگر امریکا تلاش ورزیده است که پای او به پالیسی خارجی کشانیده نشود."

رییس جمهور امریکا در سخنرانی خطاب به مردمش گفت، اگر در رابطه با تعهد امریکا و یا شخص وی در مورد تطبیق عدالت تردید وجود داشته باشد، از اسامه بن لادن باید پرسیده شود.
بارک اوباما با ابراز اینکه شرق میانه در مرحلهء گذار قراردارد و اشاره به منازعات موجود در سوریه اظهار داشت:

"در مورد مسایل بین المللی، ما جهان را با خود بسیج خواهیم ساخت و مطمین می سازیم که هر کشور بار خودرا ببرد. اینست شیوهء برخورد ما با منازعات مانند سوریه، ما با نیروهای محلی مشارکت نموده، تلاش های بین المللی را برای کمک به این جامعهء شکسته به خاطر دستیابی به صلح پایدار، رهبری می کنیم."

سخنرانی اخیر خطاب به مردم بارک اوباما در حالی ایراد شد که در جریان کمتر از یکماه رای دهنده گان امریکایی بطور رسمی پروسهء انتخاب نامزدان مقام ریاست جمهوری را آغاز خواهند کرد و رییس جمهور امریکا خواستار برخورد شرافتمندانه در گفتگوهای سیاسی شد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:00 0:00
لینک مستقیم
بارک اوباما می گوید، اردوی امریکا بهترین نیروی رزمی در تاریخ جهان است
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:15 0:00

XS
SM
MD
LG