لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۹

برای تعدادی از پناهجویان افغان اجازه ورود به جرمنی داده نشد


صدراعظم اتریش می گوید، به منظور جلوگیری از ورود پناهجویان اقتصادی، یک سلسله اقدامات جدی را در سرحدات این کشور در نظر گرفته است.

سال گذشته صدها هزار پناهجوی در حال فرار از جنگ و فقر در شرق میانه، افغانستان و کشور های دیگر، به قصد رسیدن به جرمنی وارد اتریش شدند.

بر اساس گزارش وزارت داخله اتریش، سال گذشته حدود نود هزار پناهجو در اتریش درخواست پناهنده گی داده اند که این ارقام سه برابر بیشتر از تعداد پناهجویان در سال ۲۰۱۴ میلادی است.

این در حالیست که مقامات اتریش دیروز گفتند، حکومت جرمنی در سرحدات مشترک دو کشور تعداد بیشتر پناهجویان و مهاجران افغان را به دلیل نداشتن شرایط پناهنده‌گی در جرمنی اجازۀ ورود به این کشور نداده است.

این اقدام پس از حملات بالای برخی از زنان در شب اول سال جدید میلادی در جرمنی صورت گرفته است.

آزار جنسی زنان در جرمنی که گمان می رود از سوی پناهجویان انجام شده است، باعث افزایش فشار بر صدراعظم انگیلا مرکل و سیاست دروازه های باز وی در برابر پناهجویان شده است.

از سوی دیگر پولیس سویدن می گوید، موارد را بررسی می کند که از آزار و اذیت جنسی بالای دختران خورد سال در این کشور خبر داده است.

گمان می رود که پناهجویان که بیشتر شان افغان ها اند در ماهء اگست سال ۲۰۱۵ میلادی در جریان یک کنسرت دختران خورد سال را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده اند.

دان هلیسون پولیس عمومی سویدن روز یکشنبه در صحبت با تلویزیون محلی این کشور در مورد گفت:

"این موضوع نادیده گرفته نخواهد شد، ما باید به نتیجهء نهایی برسیم. اگر این اطلاعات صحت داشته باشد و اگر کسی اشتباهء را انجام داده است، جبران خواهد شد و موضوع پی گیری می شود."

از سوی دیگر شکایت‌های ثبت ‌شده در شهرهای مختلف جرمنی در مورد جرایم و تعرضات جنسی شب سال نو میلادی از شش صد مورد گذشته است.

بیش از پنجصد شکایت در شهر کلن، بیش از ۱۳۰ شکایت در هامبورگ و چند مورد نیز در فرانکفورت گزارش شده است.

پس از نشر این خبر، شهر های مختلف جرمنی شاهد تظاهرات ضد پناهجویان بود و در شهر کلن یازده خارجی از جمله اتباع پاکستان، گینه و سوریه در شنبه گذشته در پی حملات انتقام جویانه زخمی شدند.

وزارت داخله جرمنی این حملات را محکوم کرده و در مورد افزایش خشونت ها علیه پناهجویان نیز هشدار داده است.

توماس دی مایزیر وزیر داخله جرمنی روز گذشته در مورد گفت:

"این در مجموع نشان دهندهء زیر پا کردن قواعد و مقررات و گذشتن از محدوده هاست، شاید این جرایم در جرمنی کاملاً جدید نباشد. فکر نمی کنم که این پنهان بماند، اما تا این حد و به سطح سازماندهی شده چیزی جدید است که کاملاً قابل قبول و تحمل نیست."

به نظر می رسد که اقدامات جدی در سرحدات اتریش و جرمنی برای گرفتن جلو ورود پناهجویان پس از گزارش ها در مورد آزار و اذیت جنسی زنان افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG