لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۵

تیم کرکت افغانستان با دست پُر به وطن برگشت


پیروزی تیم کرکت افغانستان در مقابل زیمبابوی از سوی صدها تن از علاقمندان این بازی در کابل مورد استقبال قرار گرفت.

تیم ملی کرکت افغانستان بعد از ظهر روز دوشنبه از شهر شارجه امارات متحده عربی وارد میدان هوایی حامد کرزی گردید که با استقبال گرم از سوی مردم، شماری از مقامات حکومتی و اعضای شورای ملی قرار گرفتند.

در مسابقات یک روزه و بیست آوره با زیمبابوی شهزاد محمدی "بیتسمین افغان" بیشتر از همه درخشید و در میان بهترین بیتسمین ها مقام چهارم را به سطح جهان کسب کرد.

آقای شهزاد در مورد موفقیت هایش چنین گفت: " از سه ماه به این سو ما دور از خانه هستیم، بازی کنان تلاش های زیادی را انجام داده اند تا به این مقام رسیدیم، بسیار سپاسگذاری می کنیم و می خواهم تا در مسابقات آینده نیز این تلاش ها ادامه داشته باشد. "

افغانستان در شهر شارجه امارات متحده عربی پنج مسابقه یک روزه و دو مسابقه بیست آوره را در مقابل تیم کرکت زیمبابوی که از عضویت دایمی شورای بین المللی کرکت برخوردار است انجام داده و با شکست دادن این تیم در هر دو بازی کپ قهرمانی را بدست آورد.

تیم ملی کرکت افغانستان در مسابقات یک روزه از پنج بازی سه آنرا برنده شده در مسابقات بیست آوره دو مسابقه را انجام داده پیروزی را از آن خود کرد.

آخرین مسابقه بیست آوره میان افغانستان و زیمبابوی شام روز یکشنبه انجام شد، تیم ملی کرکت افغانستان ۲۱۶ رنز را به حریف اش هدف تعین کرد که با تفاوت هشتاد و یک رنز این بازی را از زیمبابوی برنده شد.

محمد شهزاد محمدی در این مسابقه در شصت و هشت توپ یک صد و هژده رنز را انجام داده وتا اخیر مسابقه از میدان باقی ماند.

حشمت الله شهید یک تن از بازی کنان دیگر تیم ملی کرکت در مورد به رادیو آزادی گفت: " بسیار خوشحال هستم چون این یک دست آورد بزرگ بود، یک تیم بزرگ مانند زیمبابوی را که یکی از ده بهترین تیم های جهان است را شکست دادیم و این بار دوم است که ما هم مسابقات بیست آوره و همچنان مسابقات یک روزه را از زیمبابوی برنده می شویم. "

علاقمندان بازی کرکت می گویند، این بازی تیم کرکت افغانستان بی نظیر بوده است

یک تن از این علاقمندان کرکت در صحبت با رادیو آزادی نظر اش را اینگونه بیان کرد: " تمام هموطنانم خوشحال هستند، خداوند همه را خوشحال داشته باشد، ما از تیم کرکت خود حمایت می کنیم زنده باد افغانستان. "

در عین حال مسئولین کرکت بورد افغانستان می گویند که تیم ملی کرکت در این مسابقات خوب درخشیدند و در آینده نیز تلاش خواهد شد تا موفقیت های بیشتر را به کشور بیاورند.

حاجی عزیز الله فضلی معاون کرکت بورد افغانستان در صحبت با رادیو آزادی موفقیت های اخیر بازیکنان تیم ملی کرکت را این گونه برجسته ساخت: " ما در مسابقات پنجاه آوره در میان ۱۸۵ کشور جهان مقام دهم را از آن خود ساختیم و در مسابقات بیست آوره مقام نهم را و انشا الله در آینده هم تیم کرکت افغانستان خوب خواهد درخشید، این واقعاً یک افتخار بزرگ است که به کشور خود آورده اند. "

با موفقیت های اخیر تیم کرکت افغانستان در مسابقات بیست آوره مقام نهم و در مسابقات یک روزه مقام دهم را در شورای بین المللی کرکت یا آی سی سی کسب کرده است.

تیم ملی کریکت افغانستان بعد از این در مسابقات بیست آوره جهانی و کشورهای آسیایی اشتراک خواهد کرد.

گزارش: تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG