لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۱

فاروق: مخالفین مسلح تلفات سنگین را در ولایت سرپل متحمل شده اند


جنرال غلام فاروق احمدی قوماندان لوای نمبر ۲ قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان
جنرال غلام فاروق احمدی قوماندان لوای نمبر ۲ قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان

مقامات امنیتی وزارت دفاع در شمال کشور می‌گویند که در ادامه عملیات نظامی تحت نام ظفر ۹۴ در ولایت سرپل بیش از ۴۰ مخالف مسلح دولت کشته و ۵۰ تن دیگر مجروح گردیده اند.

جنرال غلام فاروق احمدی قوماندان لوای نمبر ۲ قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال کشور به رادیو آزادی گفت که عملیات نظامی ظفر ۹۴ در ولایت سرپُل به منظور تصفیهساحات قلعه سوخته و لغمان این ولایت توسط پولیس، اردوی ملی و به همکاری خیزش های مردمی راه اندازی گردیده است.

به گفته آقای احمدی، مخالفین مسلح در ساحات قلعه سوخته و لغمان ولایت سرپُل از استقامت های ولسوالی سوزمه قلعه، مرکز سرپُل و ولسوالی صیاد مورد حمله قرار گرفتند که در نهایت بیش از ۹۰ تن آنان کشته و مجروح شدند.

آقای احمدی در این مورد گفت:

" در جریان عملیات نظامی ظفر ۹۴ بیش از ۴۰ مخالف مسلح دولت کشته و بالاتر از ۵۰ تن آنان مجروح شدند، این عملیات موفقانه آغاز گردید."

در جریان این عملیات نظامی یک فرد مسلح از خیزش های مردمی کشته شده و سه تن دیگر آنان مجروح گردیده اند.

همچنان یک منبع از محل عملیات که نخواست هویت اش افشاء شود به رادیو آزادی گفت که در جریان عملیات ظفر ۹۴ چندین تن از نیروهای اردوی ملی به دست مخالفین مسلح اسیرشده اند.

اما جنرال غلام فاروق احمدی با پذیرش تلفات به نیروهای مسلح خیزش های مردمی به رادیو آزادی گفت که تنها یک سرباز اردوی ملی به دلیل خراب شدن وضعیت جوی به چنگ مخالفین افتاده و آنان برای رهایی وی تلاش می‌کنند.

غلام فاروق احمدی در رابطه افزود:

" تلفات سنگین به دشمن وارد گردید و ما این عملیات را ادامه خواهیم داد، متأسفانه در اثر خراب شده وضعیت جوی یک سرباز ما راه را گم کرد و در یک دره به دست مخالفین اسیر شد."

عملیات نظامی ظفر ۹۴ در ولایت سرپُل به دلیل خراب بودن وضعیت جوی و از بین رفتن پل عبوری سلطان ابراهیم توسط مخالفین در ساحه لغمان به تعویق افتاده است.

مقامات امنیتی می‌گویند که تا چند روز دیگر این عملیات جهت تصفیه ساحات مختلف ولایت سرپُل دوباره آغاز خواهد شد.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG