لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۲

در امتداد سرحدات سویدن با دنمارک کنترول سرحدی وضع شد


کنترول اسناد در استیشن ریل کاستروپ (Kastrup) در دنمارک
کنترول اسناد در استیشن ریل کاستروپ (Kastrup) در دنمارک

از سال 1950 میلادی به اینسو کنترول اسناد در امتداد سرحدات بین سویدن و دنمارک وجود نداشت و مسافران بطورآزادانه از سرحدات این دو کشور اسکاندوی عبور می کردند، اما در یک تلاش به خاطر جلوگیری از موج پناهجویان به تاریخ چهارم جنوری کنترول اسناد در سرحدات بین ناروی و سویدن آغاز شد و مسافرانی که از دنمارک به سویدن می روند، باید پاسپورت هایشان را در سرحد ارایه کنند.

به نوشتهء آژانس خبری دی. پی. ای جرمنی، براساس این قواعد جدید مسافرانی که سوار ترن، کشتی و بس های عازم سویدن می شوند باید پاسپوت و یا سایر اسناد معتبر شان را ارایه کنند. شرکت های ترانسپورتی مکلف اند تا این کنترول اسناد را انجام دهند.

شرکت ترانسپورتی ترن دی. اس. بی (DSB) دنمارک می گوید، 34 محل کنترول اسناد را در استیشن ریل کاستروپ (Kastrup) ایجاد کرده است.

استیشن ریل کاستروپ برای میدان هوایی کوپنهاگن (Copenhagen) خدامت ارایه می کند و آخرین ایستگاه قبل از سرحد با سویدن محسوب می شود.

کنترول اسناد قبل از آن صورت می گیرد که مسافران خط ریل اریسوند (Oresund) را تبدیل کرده و به مسافرت به استقامت پلی ادامه دهند که دنمارک را با سویدن وصل می کند.

تونی بسپسکوف(Tony Bispeskov) سخنگوی شرکت ترانسپورتی ترن دی. اس. بی (DSB) دنمارک به آژانس خبری ریتزاو(Ritzau) آن کشور گفته است:
"ما اسناد مسافران را کنترول می کنیم و این کار از نیمه شب دوشنبه آغاز کرده ایم و تا اکنون با کدام مشکل و آزمون جدی هم مواجه نشده ایم."

به گفتهء تونی بسپسکوف افرادی که در این مسیر سفر می کنند باید برای تاخیر احتمالی آماده گی داشته باشند.

تلویزیون سویدن گزارش داده است که در جریان نخستین هفت ساعت از آغاز کنترول سرحدی با دنمارک، در استین ریل کاستروپ (Kastrup) هشت تن متوقف ساخته شده اند که فاقد اسناد بوده، از آن جمله چهار تن آنها افغان اند که دوباره به استیشن مرکزی کوپنهاگن فرستاده شده اند.

کسانیکه بطور متداوم با ریل سفر می کنند در مورد قواعد جدید اعتراض نموده می گویند که این اقدام مدت سفر را برای ایشان طولانی تر می سازد. مقامات محلی و نهاد های تجارتی نیز در مورد دشواری های ناشی از اقدام جدید در بازار کار وافزایش قیم هوشدار داده اند.

اما هانا یوهانس (Anna Johansson) وزیرامور زیربنایی سویدن گفته است که در مورد تاخیرهای احتمالی اطلاح دارد و این اقدام به خاطر کاهش موج پناهجویان به این کشور صورت گرفته است.

به گفتهء هانا یوهانس در سال 2015 میلادی حدود 163 هزار پناهجو به سویدن آمده اند که در دراز مدت سویدن نمی تواند سرپناه و خدمات تعلیمی لازم را برای آنها تدارک کند. در سال 2014 میلادی تعداد پناهجویانی که به سویدن رفته بودند، حدود 80 هزار تن بوده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG