لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۰

بعد از کشته شدن 17 تن در شهر عدن قیود شبگردی وضع شد


جنوب یمن (آرشیف - جنبهء تزیینی دارد)
جنوب یمن (آرشیف - جنبهء تزیینی دارد)

یک مقام امنیتی به رسانه ها گفته است که مقامات حکومتی در شهرعدن که در جنوب یمن موقیعت دارد، به تعقیب خشونت های که در اثر آن هفده تن کشته شدند، روز دوشنبه قیودات را بر گشت و گذار شبانه در این شهر وضع کردند.

ویب سایت سبانیوز دات نت (sabanews.net) نوشته است که این تصمیم توسط کمسیون امنیتی شهر عدن گرفته شده است.

در خشونت ها و قتل های اخیر در شهر عدن، شورشیان گروهء دولت اسلامی مظنون شناخته شده اند. در نتیجهء جنگ های شدید که روز یکشنبه در بندرعدن صورت گرفت هفده تن به شمول 9 تن از پرسونل نیروهای امنیتی یمن که یک دگروال نیز شامل آنهاست، کشته شدند.

جنگ زمانی آغاز شد که نیروهای وفادار به عبدالربو منصورهادی (Abedrabbo Mansour Hadi) رییس جمهور یمن برای تامین امنیت کامل بندر به استقرار نیروها در آن منطقه تلاش کردند. جنگ برای ساعت های متوالی ادامه یافت و نیروهای وفادار به رییس جمهور یمن توانستند کنترول بندر را بدست بگیرند.

به گفتهء مقامات امنیتی، جهادیست های گروهء دولت اسلامی شیخ علی عثمان (Sheikh Ali Othman) را نیز کشته اند که به حیث یک صوفی میانه رو در شهر عدن شناخته می شد.

شاهدان عینی در عدن می گویند روز یکشنبه آنها شاهد حضور بی سابقه نیروهای مسلح در این شهر بوده اند و اینکه این نیروها متعلق به کدام گروهست، تشخیص داده نشده است.

در حالیکه خشونت های ناشی از تلاش های شبکهء القاعده در شبهء جزیرهء عرب ادامه دارد و شورشیان گروهء دولت اسلامی نیز برای نفوذ در شهر بندری عدن تلاش می کنند و در این اواخر عدن صحنهء جنگ های شدید بوده است، حکومت یمن شهر عدن را به حیث پایتخت موقت این کشور اعلان کرده است.

در سال گذشته برای ماه های متوالی جنگ بین شورشیان حوثی که کنترول شهر صنعا پایتخت یمن بدست گرفته اند و ایران از آنها حمایت می کند، با نیروهای حکومت یمن در شهر عدن ادامه داشت.

از ماه جولای سال گذشته میلادی به اینسو جنگ در یمن ادامه دارد و نیروهای وفادار به حکومت یمن که ایتلاف به رهبری عربستان از آنها حمایت می کند، کنترول دوبارهء شهر عدن و چهار ولایت همجوار آن را بدست گرفته اند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:14 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG