لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۷

در حملۀ انتحاری دیروز در کابل ۲ تن کشته و ۱۵ تن زخمی شدند


شاهدان عینی این حمله که دیروز در منطقه تایمنی شهر کابل رخ داد به رادیو آزادی گفتند که در این حمله بیشتر به زنان و کودکان آسیب رسیده است.

گفته می شود که این حمله یک رستورانتت فرانسوی به نام لو جاردن را که مالک آن افغان است و خارجیان هم به آنجا می رفتند، هدف قرار داده است.

یکی از باشنده گان محل به رادیو آزادی گفت:

" ما اینجا ایستاده بودیم که یک انفجار در داخل هوتل شد. بعد از او یک لمبۀ خطرناک بالا شد. ما اینطرف گریختیم، پس آمدیم. خانه های ما اینجا است. این خانه ها همه چپه شدن مکمل شیشه و کل چیز. زخمی زیاد اوگار شده بودند، اشتک ها بودند، سیاسر ها بودند، شیشه ها اوگارشان کرده بود از داخل خانه ها."

فریدون عبیدی، سخنگوی ادارۀ تحقیقات جنایی قوماندانی امنیۀ کابل به آژانس خبر رسانی فرانسه گفت که در این حمله دو نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شده اند و تعمیر به آتش کشیده شده است.

شفاخانه ایمرجنسی در کابل در پیام تویتر خود نوشت که یک پسر ۱۲ ساله در این حمله کشته شده است.

نیروهای امنیتی منطقه را چندین ساعت محاصره کرده بودند و به مردم اجازۀ رفت و آمد نمی دادند.

سخنگوی طالبان در پیام تویتر خود ادعا کرده است که در این حمله تعداد زیاد خارجی ها کشته و زخمی شده اند.

شورشیان طالب یک سال قبل هم یک رستورانت خارجی را در این منطقه هدف قرار داده بودند که به شمول ۱۳ خارجی ۲۱ نفر در آن کشته شدند.

این حملۀ جدید در منطقه تایمنی در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور افغانستان یک روز قبل از آن اعلان کرد که نشست چهار جانبه جهت مذاکرات صلح با طالبان یک هفته بعد در اسلام آباد برگزار می شود.

محمد اشرف غنی از طالبان خواست که میان دهشت افگنی و صلح یکی را انتخاب کنند.

او تأکید کرد که گزینۀ دیگر وجود ندارد.

رئیس جمهور افغانستان گفت که به دنبال نشست چهار جانبۀ افغانستان، امریکا، چین و پاکستان در اسلام آباد دور دیگر این گفتگو ها در کابل برگزار خواهد شد.

او گفت، از آماده گی برای این نشست معلوم می شود که کاسۀ صبر در برابر تروریزم و دهشت افگنی دیگر لبریز شده است.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی در اعلامیۀ خود در بارۀ حملۀ دیروز در کابلگفت، کسانیکه سلاح خود را به زمین نمی گذارند و به جنگ علیه مردم ما ادامه می دهند، حکومت افغانستان تا زمان محو و نابودی شان علیه آنان مبارزه خواهد کرد.

او فزود:

"کسانیکه مردم بی گناه افغانستان را به خاک و خون می کشانند، در مذاکرات صلح نزد مردم و دولت افغانستان جایگاه ندارند."

روز دوشنبه گذشته هم کابل شاهد یک حملۀ انتحاری در نزدیکی میدان هوایی بود که در آن یک فرد ملکی کشته شد. این حمله یک کاروان موترهای ناتو را هدف قرار داده بود.

XS
SM
MD
LG