لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۰

ایستگاه های قطار آهن در شهر مونشن جرمنی دوباره گشوده شدند


ایستگاه عمدۀ خط آهن در مونشن و ایستگاه های دیگر در غرب این شهر روز پنجشنبه که روز اخیر سال بود، پولیس گفت به علت یک تهدید جدی و قریب الوقوع یک حملۀ انتحاری مربوط به گروه دولت اسلامی یا داعش مسدود شد.

پولیس مونشن در معلومات تازۀ که دیروز ارایه داشتند گفتند که پس از تحقیقات معلوم شد که در حال حاضر کدام خطر واقعی از کدام حمله در شهر وجود ندارد.

یواکیم هیرمان وزیر داخلۀ ایالت باواریا به خبرنگاران گفت که یک ادارۀ استخبارات خارجی دوست از یک حملۀ قریب الوقوع هشدار داده گفته بود که پنج تا هفت نفر از شبه نظامیان داعش از سوریه و عراق قصد دارند خود را در نیمه شب در برخی اماکن مزدحم مونشن به شمول دو ایستگاه قطار آهن شهر منفجر سازند.

او گفت که مقامات به تحقیقات شدید خود ادامه می دهند ولی هنوز کسی بازداشت نشده است.

مقامات گفتند که آنها معلومات شخصی به شمول اسامی برخی از این شبه نظامیان را دریافت کرده اند و روند بررسی و بازبینی آن جریان دارد.

هوبیرتوس آندریا، رئیس پولیس مونشن دیروز گفت که آنها هنوز موفق به ردیابی افراد مظنون نشده اند.

وی گفت:

" گروه افراد مظنون گمان می رود که متشکل از پنج تا هفت نفر است. ما معلومات شخصی تقریباً نصف این افراد را به دست آورده ایم. تحقیقات فشرده منطقه ای و ملی به این نتیجه رسیدند که ما کدام شناخت و آگاهی از این افراد نداریم."

از سوی دیگر وزیر داخلۀ باواریا شایعات مبنی بر غیر واقعی بودن این تهدید را رد کرده گفت، وقتیکه ما چنین معلومات به دست می آوریم باید اقدام کنیم.

ایستگاه عمدۀ قطار آهن در مونشن و مناطق اطراف آن در حالیکه به آغاز سال نو فقط ۹۰ دقیقه مانده بود از مردم تخلیه شدند.

پولیس ایستگاه را محاصره کرده همۀ راه های دخول و خروج آنرا مسدود ساخت. از کسانیکه آغاز سال نو را در اماکن عام تجلیل می کردند خواسته شد که از ازدحام خودداری کنند.

بیش از ۵۰۰ پولیس و نیروهای خاص اواخر پنجشنبه شب به مونشن رسیدند تا در تخلیه ایستگاه ها و تأمین امنیت آن کمک کنند.

توماس میزیری، وزیر داخلۀ جرمنی گفت، جدی بودن وضعیت در این کشور و اروپا در این سال نو ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG