لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۱

یک گروپ ۹۰ نفری مخالفین مسلح دولت در غور به پروسه صلح پیوست


قوماندان محمد عارف همراه با ۹۰ تن از افراد تحت امرش که قبلاً در مناطق سیاه چوب مربوط ولسوالی دولینه در کنار مخالفین مسلح بر ضد حکومت فعالیت داشت به اثر تلاش ریاست امنیت ملی صبح امروز همراه با سلاح های دست داشته شان به پروسه صلح پیوست.

غلام ناصر خاضع والی غور پیوستن این افراد به پروسه صلح را امیدوار کننده خوانده گفت که اداره محلی غور تلاش خواهد کرد تا با کسانیکه به این پروسه یکجا می شوند همکاری نماید.

والی غور گفت:

" ما وعده می کنیم که به این عزیزان ما که در کنار ما آمدن از خشونت دست کشیدن به حد توان خود و هر آن چیزی که در اختیار ما باشد برای شما همکاری می کنیم و در تأمین امنیت و باسازی شان کار می کنیم."

در همین حال جنرال غلام مصطفی محسنی قوماندان امنیه غور نیز پیوستن این افراد به پروسه صلح را گام بزرگ در راستای تأمین امنیت و زمینه برای پیوستن دیگر گروه های مخالف خواند.

آقای محسنی که در محفل تسلیمی این افراد سخن می گفت، جنگ در افغانستان یک جنگ تحمیلی است که در آن منافع بیرونی ها نهفته است.

وی افزود:

" ما در یک جنگ خطرناک قرار گرفتیم و خوش هستیم که مردم ما در جریان هستند که چی کسی با ما می جنگد و این جنگ بالای ما تحمیل شده است و در آن منافع کشورهای خارج وجود دارد."

از سوی دیگر محمد عارف سرگروپ این افراد می گوید که وی بعد از این یکی از افراد وفادار به دولت و منافع حکومت خواهد بود.

وی همچنان از حکومت می خواهد تا برای شان همکاری نموده و در تأمین امنیت شان نیز توجه نماید.

وی گفت:

" به ما از پاکستان امکانات می رسید و ما را علیه مردم ما تحریک می کردند ما درک کردیم که مردم ما دولت ما کفر نیست و باید از آن حمایت کنیم و آرزو داریم که دولت ما نیز ما را تنها نگذارد."

این ۳۵ مین گروه مسلح مخالف حکومت است که در این ولایت به پروسه صلح می پیوندد.

پیش از این اعضای جامعه مدنی و شهروندان گفته بودند افرادیکه در طی سال های گذشته تا اکنون تحت نام مخالف دولت به پروسه صلح یک جا شده اند ضمن این که مخالف دولت نبوده اند در تأمین امنیت نیز موثر نبوده اند.

اما این گفته ها بارها از سوی مقامات مسئول رد شده است.

گزارش: قدیر غفوری

XS
SM
MD
LG