لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۷

اختلافات میان طالبان تا اکنون پا برجاست


ملا منان نیازی معاون ملا رسول و به گفتهء خودش سخنگوی گروه امارت اسلامی
ملا منان نیازی معاون ملا رسول و به گفتهء خودش سخنگوی گروه امارت اسلامی

اختلافات میان طالبان تا اکنون پا برجاست و این را میتوان از عکس العمل گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول در مورد اظهارات اخیر یک مقام ارشد روسیه دید.

ضمیر کابلوف، نمایندهء رئیس جمهور روسیه برای افغانستان چندی پیش گفت که مسکو برای تبادلهء اطلاعات با طالبان شبکه های ارتباطی را ایجاد کرده است.

آقای کابلوف به خبرگزاری انترفکس روسیه گفت که در مبارزه با شورشیان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش، منافع روسیه و طالبان همخوانی دارد.

با آنکه گروه طالبان به رهبری ملا محمد منصور برقراری روابط با مسکو را با نشر یک اعلامیه رد کرد اما گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول ادعا می کند که مسکو با گروه ملا محمد منصور روابط ایجاد کرده است.

ملا منان نیازی معاون ملا رسول و به گفتهء خودش سخنگوی گروه امارت اسلامی در تماس با رادیو آزادی ایجاد روابط بین مسکو و گروه طالبان به رهبری ملا محمد منصور را تایید و در حین زمان آنرا محکوم هم کرد:

" شورای امارت اسلامی افغانستان به هیچ وجه طرفدار روابط مسکو با روسیه نبوده و نیست. گروه منصور نه تنها با روسیه با تمامی کشور های که باعث رنج ملت افغانستان شده اند روابط برقرار کرده و میلیون ها دالر را بنام سرکوبی داعش می گیرد که با آن خود افغان ها را می کُشد. "

در همین حال سفیر روسیه در تاجکستان امروز در پاسخ به سوال خبرنگار بخش تاجکستان رادیو آزادی روابط مسکو با روسیه را نه تایید و نه رد کرد اما گفت که حضور گروه داعش در افغانستان تهدید به تمامی کشور های آسیای مرکزی است که باید با آن مبارزه شود.

وزارت دفاع افغانستان در عکس العمل با اظهارات ضمیر کابلوف، نمایندهء رئیس جمهور روسیه برای افغانستان در آنزمان گفت که رابطهء مستقیم هر کشور دیگر با گروه های تروریستی در افغانستان پذیرفتنی نیست.

XS
SM
MD
LG