لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۳

فعالیت مخالفین مسلح دولت در ولایت سرپُل افزایش یافته است


ظاهر وحدت والی سرپُل
ظاهر وحدت والی سرپُل

مقامات ولایت سرپُل از افزایش تحرکات مسلحانه طالبان و گروه های مخالف مسلح دولت در این ولایت خبر می‌دهند.

ظاهر وحدت والی سرپُل در صحبت با رادیو آزادی گفته است که فعالیت مخالفین مسلح دولت در سرپُل نسبت به گذشته افزایش یافته و عملاً چندین گروه مخالف مسلح دولت با نیروهای امنیتی افغان در پنج ولسوالی سرپُل سرگرم نبرد مسلحانه هستند.

آقای وحدت سرپُل را از جمله ولایاتی دانست که تحت تهدید بلند امنیتی قرار دارد و مخالفین مسلح دولت در ولسوالی های سنچارک، سوزمه قلعه، گوسفندی، صیاد و بعضی از مربوطات مرکز این ولایت فعالیت وسیع داشته و ولسوالی کوهستانات را عملاً در تصرف خود دارند.

آقای وحدت در این مورد گفت:

" مخالفین مسلح دولت با نیروهای امنیتی افغان در پنج جبهه عملاً درگیر جنگ هستند و ما تلاش می‌کنیم تا هر چه زودتر مناطق را تصفیه نمائیم."

به گفته آقای وحدت، طالبان مسلح در مناطق تحت تسلط خود از مردم عام باج می‌گیرند و در تلاش انجام اعمال تخریبی علیه دولت هستند.

به گفته وی، نیروهای مخالف مسلح دولت با دریافت باج از مردم سلاح و امکانات جنگی را فراهم می‌سازند.

از سوی دیگر اعضای شورای ولایتی سرپُل نیز از افزایش نا امنی ها در این ولایت شکایت داشته و دولت مرکزی را در قسمت حمایت نیروهای امنیتی افغان برای باز پس گیری ولسوالی کوهستانات به بی توجهی متهم می‌کنند.

اسد الله خُرم یک عضو شورای ولایتی سرپُل به رادیو آزادی گفت که مخالفین مسلح دولت در مناطق شیرم ها، ولسوالی سنچارک و سوزمه قلعه دست به انجام فعالیت های تروریستی زده و از مردم عام عُشر و زکات جمع آوری می‌کنند.

خرم می‌گوید با وجود که فصل سرما و بارنده‌گی (برف – باران) است، اما فعالیت مخالفین در تعداد از مناطق این ولایت بیشتر شده است.

وی گفت:

" با وجودیکه فصل سرما است و برف می‌بارد، اما با آنهم فعالیت مخالفین مسلح دولت نسبت به سابق زیاد شده و دست به نا امنی می‌زنند."

این در حالیست که همزمان با افزایش نا امنی ها در سرپُل باشنده‌گان ولایات جوزجان، فاریاب و بلخ نیز از گسترش فعالیت مخالفین ابراز نگرانی می‌کنند.

گزارش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG