لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۸

وزیر دفاع امریکا در یک سفر غیر مترقبه وارد افغانستان شد


اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا

اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحدهء امریکا در یک سفر غیرمترقبه وارد افغانستان شد تا روی وضعیت امنیتی در این کشور غور کند.

مسافرت اشتون کارتر به افغانستان در شرایطی صورت می گیرد که گفته می شود، خشونت ها در این کشور افزایش یافته و گروپ های تندرو گروهء دولت اسلامی یا داعش هم قد بر افراشته اند.

براساس گزارش آژانس خبری رویترز، وزیردفاع امریکا در جریان این مسافرت به افغانستان با مقامات ارشد این کشور روی مسایل امنیتی صحبت نموده، با مقامات و قوماندانان امریکایی در افغانستان ملاقات خواهد کرد.

اخیراً جان کمپبل قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت، جنگجویان تندرو از سوریه و عراق با گروه های مسلح وفادار به آن ها در شرق افغانستان یکجا شده اند.

آژانس خبری اسوشیتدپرس از قول یک مقام امریکایی می نویسد که گفته است، آنها فکر نمی کنند که در سرمای زمستان که فصل کاهش جنگ ها در افغانستان محسوب می شود، شدت جنگ ها به خصوص در جنوب این کشور کاهش یابد.

به نوشتهء آژانس خبری اسوشیتدپرس، یکی از مسایل مورد بحث در ملاقات مقامات افغان با اشتون کارتر مسئلهء تحویلدهی طیارت (A29) سوپرتوکانو به نیروهای هوایی افغانستان خواهد بود.

قرار است این طیارات الی اخیر سال 2018 میلادی در اختیار قوای هوایی افغانستان قرار داده شود. مقامات افغانستان همواره یکی از دلایل افزایش تلفات نیروهای امنیتی این کشور را نداشتن قوای هوایی یاد کرده اند.

بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا نسبت وخامت اوضاع در افغانستان در تصمیم خروج اکثریت نیروهای امریکایی از این کشور الی پایان سالجاری، تجدید نظر کرده است.

بارک اوباما در ماه اکتوبر گفت، ماموریت افغانستان را تمدید نموده، حدود 9800نظامی این کشور را در جریان سال 2016 میلادی در این کشور حفظ خواهد کرد.

براساس گزارش وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در سالجاری میلادی نسبت به سال گذشته 27 در صد افزایش یافته است.

در گزارش اخیر وزارت دفاع امریکا که به کانگرس آن کشور ارایه و در هفتهء جاری نشر شد گفته می شود که از آغاز سالجاری میلادی الی نیمهء ماه نوامبر حملات بالای اهداف بزرگ در شهر کابل در تناسب با همین موقع در سال گذشته 27 درصد افزایش را نشان می دهد.

خونین ترین حملهء اخیر طالبان در ولایت کندهار صورت گرفت که در اثر آن حدود 50 تن کشته شدند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:33 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG