لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۳

۲۵ هزار کارگر افغان برای کار به عربستان سعودی فرستاده می شود


مسئولان وزارت کار و امور اجمتاعی افغانستان می گویند، قرار است در آینده نزدیک ۲۵ هزار کارگر برای کار به عربستان سعودی فرستاده شود.

علی افتخاری سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی می گوید که رئیس جمهور غنی با مقامات عربستان سعودی روی فرستادن کارگران به آنکشور صحبت کرده و در آینده نزدیک کارگران افغان برای کار به عربستان سعودی خواهند رفت:

" ما صحبت با کشور های مختلف داشتیم از جمله آنها یکی آن عربستان سعودی است صحبت ما با آنها نهایی شده و قرار است ۲۵ هزار کار گر افغان به عربستان سعودی برای کار بروند. "

آقای افتخاری افزود که قبل از این یک تفاهمنامه با قطر صورت گرفته بود تا تعدادی از کارگران افغان به آنکشور فرستاده شود اما بنا به بعضی دلایل پروسه اعزام کارگران افغان به آنجا متوقف گردید.

در این حال کارگران افغان می گویند با آنکه پیش از این چندین بار برایشان وعده سپرده شده که برای دریافت کار به کشورهای خارجی فرستاده میشوند اما تا حال در این مورد کاری صورت نگرفته است.

دو تن از کارگران در این مورد به رادیو آزادی گفت که آنان از فرستادن کارگران افغان عربستان خرسند هستند:

" برادر هر وزارت که ما را برای کار روان کند ما حاضر هستیم برای کار برویم. "

" به هر گوشه دنیا که کار باشد ما میرم فقط آنان ما را روان کند مثل گذشته نشود باید به وعده خود وفا کنند. "

از سوی هم مسئولین وزارت کار و امور اجتماعی می گویند که بعضی نهاد ها به بهانه های گوناگون از کارگران افغان پول اخذ می کردند که گویا برای آنان در خارج از کشور زمینه کار را فراهم می سازد.

به گفته مقامات این گونه نهادها به جز عوام فریبی و به دست آوردن پول غیرقانونی هیچ رسمیت برای آنها ندارد و در صورت شناسایی با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

گزارش: خلیل سلطانی

XS
SM
MD
LG