لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۴۹

شورای امنیت سازمان ملل متحد روی یک مسوده علیه داعش بحث می‌کند


قرار است امروز وزرای مالیۀ کشور های عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویارک روی مسوده مشترک امریکا و روسیه علیه گروه داعش صحبت کنند.

واشنگتن و مسکو در مورد یک مسوده مشوره کرده اند که به اساس آن گروه دولت اسلامی داعش از نگاه اقتصادی هم تحت فشار قرار داده می‌شود.

خبر ترتیب این مسوده زمانی نشر می شود که در هفته جاری قوماندان عمومی قوای امریکا و ناتو در افغانستان جنرال جان کمپبل در کابل به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است طرفداران گروه دولت اسلامی تلاش دارند در ولایت شرقی افغانستان ننگرهار یک مرکز منطقوی را ایجاد نمایند.

نظر به بعضی خبرها داعش در این ولایت افغانستان یک ستیشن رادیو هم ساخته و از آنجا تبلیغات می‌کند.

جنرال جان کمپبل می‌گوید جنگجویان از سوریه و عراق با طرفداران داعش در ننگرهار همراه شده اند و همزمان سعی دارند ارتباطات را با رهبری داعش در سوریه و عراق برقرار کنند.

از سوی دیگر معاون سرپرست شعبه تروریزم و استخبارات اقتصادی در وزارت خارجه امریکا ادم جی زوبین در مورد مسوده ضد داعش که به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد شده است می‌گوید با تصویب این مسوده تمویل تروریستان جنایت شناخته شده و مانند گذشته که بعد از ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ علیه القاعده اقدامات صورت گرفت و منابع مالی آن هدف قرار داده شد، باز هم این گامها تعقیب خواهند شد.

ادم زوبین افزود داعش در عراق و سوریه مناطق وسیع را تحت کنترول گرفته و سالانه از درک فروش نفت و گاز بیش از ۴۰۰ میلیون دالر بدست می‌آورد.

در مورد عواید داعش در افغانستان کدام ارقامی به نشر نرسیده است تا معلوم شود که منابع تمویل این گروه در افغانستان چه می‌باشد، اما بطور عموم این خبرها وجود دارند که گروه های تروریستی از درک مواد مخدر پول زیاد بدست می آورند.

چنانچه رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر روسیه ویکتور ایوانوف دیروز به رسانه های این کشور گفته است که گروه داعش در قاچاق مواد مخدر افغانستان به اروپا دست دارد.

XS
SM
MD
LG