لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۹

تمام کشور های منطقه مثل افغانستان با تروریزم مبارزه کنند


وزارت داخله افغانستان می گوید، تمام کشور های منطقه باید مانند افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم جدی عمل نمایند. وزارت داخله این سخنان را پس از ایجاد ایتلاف نظامی جهت مبارزه با تروریزم به رهبری عربستان سعودی بیان کرد.

با آنکه تاکنون افغانستان عضویت رسمی ایتلاف نظامی مبارزه با تروریزم به رهبری عربستان سعودی را حاصل نکرده است وزارت داخله می گوید، مبارزه با تروریزم کار مشترک تمام کشورهای منطقه می باشد.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت روز چهار شنبه در یک نشست خبری در کابل گفت، امید آنها از این ایتلاف اینست تا در راستایی مبارزه با تروریزم مبارزه صادقانه نمایند قسمیکه حکومت افغانستان قبلاً این کار را می کرد.

آقای صدیقی همچنان گفت، اشتراک یا عدم اشتراک افغانستان در این ایتلاف از سوی وزارت خارجه اعلان می گردد: " خواست ما همین است که تمام کشور های منطقه مثل افغانها، با تروریزم مبارزه بکنند تا تروریزم این فرصت را نداشته باشد که تهدید بر منطقه و جهان ایجاد کند. "

به تازه گی عربستان سعودی یک ایتلاف نظامی متشکل از دهها کشور اسلامی به شمول پاکستان بخاطر مبارزه با تروریزم را ایجاد کرده است.

حکومت افغانستان می گوید، سفیر عربستان در افغانستان در دیدار با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه از وی خواسته است تا افغانستان در این ایتلاف اشتراک نماید.

اما وزارت خارجه افغانستان گفته است که حکومت این کشور معلومات همه جانبه را در مورد این ایتلاف مورد غور و بررسی قرار داده و بعداً در این زمینه تصمیم گرفته خواهد شد.

از سوی هم وزارت داخله می گوید، این وزارت در راستایی مبارزه با ترویزم از امکانات دست داشته اش در داخل کشور استفاده می نماید که باعث بمیان آمدن تغیرات در وضعیت کشور می گردد.

سخنگوی وزارت داخله همچنان می گوید، در زمستان آینده بخاطر تقویت نیروهای امنیتی کارهای زیادی صورت می گیرد و در این مورد تعهد جهان را نیز حاصل کرده است:

" طبعاً ما امسال با افزایش تحرکات دشمن مواجه بودیم حد اقل در چند ماه گذشته و چند ماه را که پیش رو داریم بیشترین تمرکز ما روی تقویه نیروهای افغان خواهد بود و روی پلان گذاری ها و عملیات های که بتواند هسته های نیروهای دهشت افگن را از بین ببرد. "

این در حالیست که در جریان سال روان ناامنی ها در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است و و حتی طالبان توانستند شهر کندز را موقتاً تصرف کنند و کنترول شماری از ولسوالی ها را نیز در دست گیرند.

از سوی هم ارگانهای امنیتی و دفاعی می گویند، زمانی امنیت و صلح در افغانستان و منطقه تامین می گردد که مبارزه جدی منطقوی علیه تروریزم آغاز گردد.

آنها می گویند، حکومت افغانستان در این راستا توجه برخی از کشور ها را نیز جذب کرده است.

گزارش: لیزا حیدری ندیم

XS
SM
MD
LG