لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۶

کاندیدان حزب جمهوریخواه امریکا در یک مباحثه تلویزیونی شرکت کردند


از جمله سیزده عضو حزب جمهوریخواه که خواهان کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری اند تنها ۹ تن آنها دیروز در یک اجتماع در لاس ویگاس شرکت کردند که بیش از دو ساعت ادامه یافت.

اولین سوال از دانلد ترمپ در مورد بیانات اخیرش در باره منع موقتی ورود مسلمانان غیر امریکایی به امریکا مطرح شد.

ترمپ از اظهارات اش دفاع نموده گفت: بیاناتش در بارهء منزوی شدن و دین نه بلکه در مورد امنیت امریکا بوده است.

او گفت: اگر رئیس جمهور شود هر مسلمانیکه در دوره ریاست جمهوری بارک اوباما وارد امریکا شده است را ازین کشور خارج خواهد کرد.

او گفت با ختم ریاست جمهوری اوباما مسلمانانیکه در دورهء ریاست وی وارد امریکا شده اند هم خارج خواهد شد.

ترمپ حتی قبل از حملهء دوم دسمبر در سان بردناردینو کلیفونیا، نگرانی اشرا در مورد ورود غیر قانونی به امریکا ابراز داشته بود.

محقیقن به این باور اند که حمله کلیفورنیا که در آن ۱۴ نفر کشته شدند توسط یک امریکایی مسلمان و همسر پاکستانی اش صورت گرفت، که با ویزه ازدواج با یک تبعهء امریکایی وارد امریکا شده بود.

ترمپ همچنان بار دیگر تاکید کرد که بین امریکا و مکسیکو یک دیوار را بنا خواهد کرد تا از ورود غیر قانونی مهاجرین به امریکا جلوگیری کند.

او گفت: " من موقف جدی دارم، کسانیکه به کشور ما به طور غیر قانونی آمده اند باید خارج شوند و دوباره از طریق یک پروسهء قانونی وارد اینکشور گردند. "

جیب بوش والی سابق فلوریدا در جریان این مباحثه چندیدن بار با ترمپ برخورد لفظی داشت مخصوصاً در مسئله مهاجرین و مسلمانان.

جیب بوش، ترمپ را یک کاندید بی نظم خواند که یک رئیس جمهور غیر منظم خواهد بود.

بوش گفت: " پیشنهاد ترمپ در مورد منع ورود مسلمان به امریکا، جهان عرب را از ما در یک زمان مهمی دور خواهد ساخت که ما به همکاری آنها علیه داعش نیاز داریم. "

XS
SM
MD
LG