لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۶

۲ تن به اتهام قتل ۸ عضو یک خانواده در ننگرهار دستگیر شدند


پولیس ننگرهار دیروز دوشنبه اجساد هشت عضو یک خانواده را در ولسوالی بهسود پیدا کرده است. گفته می شود که آنها سه روز پیش توسط مهمان شان به قتل رسیده اند.

مقامات در ولایت ننگرهار می گویند، در این ارتباط دو مظنون را دستگیر کرده اند.

پنج کودک از دو ماهه تا پنج ساله و سه بزرگ سال قربانیان این حادثه هستند. آنها از سوی افراد ناشناس که گفته می شود، مهمانان این خانواده بودند، به قتل رسیده اند.

مقامات محلی ننگرهار که دو تن را به اتهام قتل این افراد بازداشت کرده اند می گویند، که شورشیان طالب در این حادثه، نقشی نداشتند.

آنها می گویند، این حادثه در منطقه قلعه میرزا ولسوالی بهسود در منزل محمد یوسف طوری رخ داده است که سه مهمان، پس از صرف غذا بر اعضای خانواده حمله کرده، یوسف، همسر، مادر و پنج عضو خانوادۀ وی را با ضرب گلوله کشته و پس از خارج شدن از منزل دروازه را می بندند.

عطالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آزادی گفت:

"دو تن در این ارتباط دستگیر شده اند. معلومات ابتدایی که بدست رسیده است نشان میدهد که این سه نفر دوست پدر خانواده بودند، با او حسابات مالی و همچنان روابط نزدیک داشتند."

همزمان با این، سلیم خان کندزی والی ننگرهار می گوید، حادثه روز شنبه رخ داده است و از تحقیقات بر می آید که اعضای خانواده هنگام صرف غذا مسموم شده اند.

وی افزود:

"معلومات ابتدایی نشان می دهند که آنها نخست مسموم شده و پس از آن به ضرب گلوله به قتل رسیده اند. در آشپزخانه نشان داده شده است که برای این مهمانان غذا خوب پخته شده است. هیئت مواد غذایی را با خود برای بررسی آورده است."

در همین حال، فعالان مدنی و خبرنگاران در یک تجمع از مقامات حکومت خواستند تا مرتکبین این حادثه را مشخص و آنها را مجازات کنند.

خانواده یوسف چهارسال قبل از ولایت پکتیا به ننگرهار آمده بود.

یوسف خود باشندهء پکتیا، مادرش از کنر و همسرش از ننگرهار بود.

XS
SM
MD
LG