لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۲

انور سادات به حیث والی جدید فاریاب به کارش آغاز کرد


سید انور سادات والی جدید التقرر ولایت فاریاب طی تدویر محفلی، معرفی و به کار خویش رسماً آغاز نمود. در محفل معرفی والی جدید فاریاب، میر ابومسلم "صدیقی" نماینده ارگانهای محلی حکم تقرری والی فاریاب را اینگونه به خوانش گرفت:

" حسب لزوم دید اداره‌ ارگانهای محلی وحکم شماره ۱۳ - ۱۸ مورخ ۱۵ / ۷ / ۱۳۹۴ مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، به منظور از هر چه بهتر امور و تقویت حکومت داری خوب در سطح ولایت فاریاب تقرر محترم سید انور سادات فرزند سید مقیم که دارای تحصیلات عالی بوده در پُست فوق رتبه به حیث والی فاریاب منظور می‌نمایم. محمد اشرف غنی ریس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان. "

والی جدید فاریاب سید انور سادات نیز طی صحبت هایش به مردم وعده و اطمینان داد که در عرصه های مختلف صادقانه خدمت می‌‎نماید:

" به همه‌ شما تعهد می سپارم که به خاطر تامین عدالت اجتماعی و انفاذ قانون، تامین امنیت، بازسازی، نو سازی و پروژه های انکشافی که دولت برنامه هایی را پیشرو دارد، با مشوره و مصلحت های شما که روی دست خواهیم گرفت صادقانه کار بکنم. "

همچنان محمد طاهر"رحمانی" ریس شورای ولایتی فاریاب در جریان سخنانش به والی فاریاب وعده همکاری سپرده و از دولت خواست تا به وضعیت امنیتی فاریاب توجه جدی نماید:

" خرسندم که فاریاب سر انجام بعد از گذشت یک سال صاحب والی شد. و از حکومت مرکزی تقاضا می‌نمایم که به امنیت فاریاب توجه نموده و موضوع امنیت فاریاب را جدی بگیرند چون با گذشت هر روز حلقه‌ امنیتی در این ولایت تنگ تر شده و زمینه‌ نفس کشیدن مردم ما سخت تر می‌شود. نشود که خدای ناخواسته بار دیگر فاجعه‌ کندز در فاریاب تکرار شود. "

داکتر نقیب الله "فایق" وکیل در پارلمان، یکی دیگر از سخنرانان محفل، وضعیت کنونی فاریاب را وخیم عنوان کرده و از والی جدید فاریاب خواست تا در قسمت حل مشکلات این ولایت اقدامات لازم را مبذول بدارد:

انور سادات به حیث والی جدید فاریاب به کارش آغاز کرد
انور سادات به حیث والی جدید فاریاب به کارش آغاز کرد

" فاریاب در این اواخر یکی از نا امن ترین ولایات افغانستان است. آمارهای رسمی سازمان ملل نشان می‌دهد که ما بیشترین تلفات را نسبت به هر ولایت دیگر افغانستان داریم. بخش های بسیار زیاد فاریاب به دست دشمنان افغانستان قرار دارد. مردم فقط امنیت و صلح می‌خواهد. جناب والی صاحب! مردم بسیار روزهای سختی را سپری کردند. یکبار این چهره را ببینید چندین بار از این شهر آواره و مهاجر شدند. "

از سوی هم اهالی و باشنده‌گان ولایت فاریاب از والی جدید خویش تقاضا می‌دارند که در راستای تامین امنیت، ایجادشغل، برچیدن فساد اداری وجذب پروژه های انکشافی در این ولایت تلاش نموده ومردم را از مشکلات یاد شده رهایی بخشد.

گزارش از رحمت الله رها

XS
SM
MD
LG