لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۰

روسیه یک قرضهء 5 ملیارد دالری را برای ایران فراهم می کند


رییس جمهور روسیه پس از گفتگوی دیشب با همتای ایرانی اش حسن روحانی گفت، مسکو و تهران قصد دارند همکاری های صنعتی بین دو کشور را توسعه دهند.

ولادیمیر پوتین افزود،روسیه آماده است تا یک قرضهء دولتی را به ارزش پنج ملیار دالر به این هدف به ایران فراهم کند.

همزمان با این رسانه های روسی و ایرانی گزارش دادند که این دو کشور در حاشیهءاجلاس کشورهای صادر کنندهء گاز طبیعی برای تعمیق و تحکیم همکاری های مشترک هفت سند و یاداشت تفاهم و همکاری را امضاء کردند.

این اسناد در حضور روسای جمهور هردو کشور از سوی مقامات عالیرتبهء ایران و روسیه به امضاء رسید.

وزرای خارجهء ایران و روسیه نیز سند توافق بین الحکومتی را جهت فراهم آوری تسهیلات ویزه برای کتگوری های معین اتباع دو کشور امضاء کردند.

علاوتاً وزرای صحت عامه ایران و روسیه یک تفاهمنامه دو جانبه را در عرصه صحت عقدنمودند.

براساس گزارش آژانس خبری ایتار تاس روسیه، سند یاداشت تفاهم برق رسانی به راه آهن گرمسار - اینچه برون را معاون وزیر راه و شهر سازی ایران و رییس شرکت راه آهن بین المللی روسیه امضاء نمودند که ارزش آن حدود یک ملیارد و دوصد هزار یورو تخمین می شود.

همزمان با این رسانه های روسی گزارش داده اند که ایران و روسیه یک موافقتنامه را در باره تشویق و حمایت از سرمایه گذاری نیز به امضا رسانیده اند.

الکساندر نواک وزیر امور انرژی روسیه به خبر نگاران گفت، روسیه برخی از توافقنامه های عمدهء دیگر را با ایران نیز امضا کرده است که این موافتنامه های به طور منظم سطح همکاری و داد و ستد بین دو کشور را افزایش می دهد.

XS
SM
MD
LG