لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

نذیر احمدزی: موضوع قرارداد های خیالی وزارت داخله، بررسی می‌شود


پس از نشر گزارش ها در رابطه به موجودیت ده‌ها قرار داد خیالی در وزارت داخله افغانستان، ولسی جرگه می‌گوید که این موضوع برای آنان مهم بوده و آن را به دقت بررسی خواهند کرد.

محمد نذیر احمدزی معاون دوم این جرگه روز سه شنبه به رادیو آزادی گفت که تلاش دارند تا از هر راه ممکن جلو فساد را بگیرند تا عاملین آن افشا شوند.

وی گفت که موضوع قرار داد های خیالی در وزارت داخله از سوی کمیسیون امور داخلی ولسی جرگه بررسی می‌شود:

" به کمیسیون امور داخلی وظیفه سپرده شده است که در این مورد بررسی خود را انجام دهد و هر چی واقعیت باشد به ما گزارش دهند ما و حکومت با ملت خود تعهد کرده ایم تا همه چیز شفاف باشد تا جلو فساد را در همه امورات گرفته بتوانیم و بناً وظیفه ما است تا واقعیت را شناسایی و با مردم شریک سازیم. "

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که معین وزارت داخله روز یکشنبه در نشست کمیسیون سمع شکایات ولسی جرگه از موجودیت ده‌ها قرار داد خیالی در این وزارت حرف زده است.

به اساس گزارش ها، وی گفته است که در بخش تامینات این وزارت بیشتر از صد قرار داد خیالی وجود داشته که تنها به روی کاغذ انجام شده است.

پس از مطرح شدن این موضوع، کمیسیون شکایات ولسی جرگه تصمیم گرفته است تا برای بررسی قرار داد های خیالی در وزارت داخله هییتی را توظیف کند.

موضوع قرار داد های خیالی وزارت داخله در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل گزارش ها از موجودیت نیروهای امنیتی خیالی به نشر رسید.

اما مرتضی رحیمی معین تامیناتی وزارت داخله اکنون موضوع قرار داد های خیالی در این وزارت را رد کرده و می‌گوید که وی در نشست کمیسیون سمع شکایات ولسی جرگه چنین نگفته است:

" من در آنجا گفتم که پیش بینی می‌شود که این تعداد قرار داد داریم ولی در سال که ما کار را شروع می‌کنیم تشخیص می‌شود که این تعداد قرار داد ها عملی می‌شود و این تعداد نمی‌شود ما کدام اصطلاح را به کار نبردیم بنام خیالی. "

این در حالیست که عبیدالله بارکزی رئیس کمیسیون سمع شکایات ولسی جرگه تایید می‌کند که معین وزارت داخله خود موضوع قرار داد های خیالی را با آنان مطرح کرده است:

" در جریان قضیه معین تامینات گفت که نه صد و چند قرار داد بود زمانیکه من تحقیق کردم در این میان ۱۰۷ قرار داد خیالی بوده است یعنی روی کاغذ قرارداد شده است اما در واقعیت هیچ چیزی به پولیس نرسیده است بنا این موضوع برای ما بسیار جالب بود چون ۱۰۷ قرار داد به میلیارد ها پول در آن اختلاس شده است. "

موجودیت قرار داد های خیالی در وزارت داخله موضوع جدید نبوده بلکه قبلا نیز گزارش ها در مورد موجودیت کلینیک های خیالی و مکاتب خیالی در افغانستان مطرح شده و مقامات افغان تعهد سپرده اند که این موارد را بگونه جدی پیگیری خواهند کرد.

گزارش: آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG