لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۲

اجساد ۲۲ پاکستانی به پاکستان انتقال یافت


عکس جنبهء تزیینی دارد(آرشیف)
عکس جنبهء تزیینی دارد(آرشیف)

کابل همواره پاکستان، خصوصاً حلقات استخباراتی این کشور را به مداخله درامور افغانستان وحمایت ازشورشیان طالب متهم ساخته است. اما این بار اجساد حداقل ۲۲ پاکستانی که درجنگ ها درافغانستان کشته شده اند به پاکستان انتقال داده شده است که این رویداد ادعای افغانستان را مبنی برمداخلۀ پاکستان درجنگ قویتر می سازد.

درحالیکه مقامات پاکستانی می گویند، این افراد در اثر حملۀ طیاره های بی پیلوت امریکایی کشته شده اند، مقامات افغان می گویند که آنها در برخورد مستقیم با نیروهای افغان کشته شده اند.

یک افسر پولیس بنام نیک بهادر به آژانس خبررسانی آلمان گفته است که این جنگجویان کشته شده از مناطق دیر پایان، سوات، بنیر و شانگله درایالت خیبر پشتونخواه بودند.

او می گوید پس ازاینکه این اجساد به روز های پنجشنبه و جمعۀ گذشته به دیر پایان انتقال داده شد، درمراسم جنازۀ آنها روز یکشنبه گذشته بیش از ۲۰۰۰ نفر اشتراک کردند.

نیک بهادر می گوید، این افراد کشته شده مجاهد عنوان شدند و برخی مردم هنگام ادای جنازۀ آنها شعارهای ضد امریکا وکابل سردادند.

آژانس خبررسانی آلمان از قول یک مقام ا ستخباراتی پاکستان می گوید که گمان می رود این افراد مربوط گروهء البدر در هفتۀ گذشته در نتیجۀ حملۀ یک طیارهء بی پیلوت امریکایی درخوست کشته شدند. اما یک مقام افغان به رادیو آزادی گفت:

"این افراد دربرخورد مستقیم با نیروهای افغان کشته شده اند."

یک مقام پاکستانی که نخواست نامش گرفته شود، گفته است که برخی اجساد تا حدی متلاشی شده بود که شناخته نمی شد و فقط نام های آنها روی تابوت ها نوشته شده بود.

حکومت افغانستان بارها پاکستان را متهم ساخته است که از ورد جنگجویان به داخل افغانستان جلوگیری نمی کند.

اسلام آباد این اتهامات را ردکرده می گوید، کابل از گروه های شورشی که درپاکستان حمله می کنند، میزبانی می کند.

XS
SM
MD
LG