لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۷

صلاح عبدالسلام کیست؟


در میان سوالات زیادی که به میان آمده و تا حالا بی پاسخ مانده این مساله گیج کننده نیز شامل است که نقش صلاح عبدالسلام بیست و شش ساله که در بلجیم به دنیا آمده در این حملات چی بوده است؟

آژانس خبر رسانی فرانس پرس نوشته که صلاح عبدالسلام یکی از مظنونی است که پس از کشتارعام سیزدهم نوامبر در پاریس با دو تن دیگر که بعداً باز داشت شدند از فرانسه به بلجیم عبور کرده اند.

در گزارش آمده که همانند برادرش ابراهیم که در شب حمله خودش را در یک می خانه پاریس انفجار داد، صلاح عبدالسلام نیز نقش فراهم اوری امکانات لوجستیکی را برای حملات تروریستی پاریس که در آن یک صد و سی تن کشته و دها تن دیگر زخمی شدند بر عهده داشته است.

صلاح عبدالسلام اتاق های را برای زمینه سازی به قتل عام در فرانسه کرایه گرفته بود و با استفاده از این، برادرش ابراهیم با پنچ تن دیگر از مهاجمان قادر شدند که مواد انفجاری را در شب حمله بالای پاریس، منفجر سازند.

گفتنی است که در عملیات چند روز گذشته پولیس فرانسه، عبدالحمید اباعود طراح اصلی حمله با یک خانم بیست و شش ساله در شمال این شهر کشته شدند.

مقامات فرانسه تلاش دارند تا سومین مظنون حمله بر پاریس را نیز شناسایی کنند که گمان می رود او مرد می باشد و کشته شده است.

به تازه گی مقام های بلجیم اعلان کردند که نا وقت روز گذشته شانزده تن را در مربوطات بروکسل پایتخت این کشور، بازداشت کرده اند.

څارنوالان بلجیم گفته اند که صلاح عبدالسلام یکی از مظنون های کلیدی حمله بر پاریس شامل بازداشت شده ها نیست.

این در حالیست که پس از حمله پاریس، شهر بروکسل در یک حالت اضطراری قرار دارد.

صدراعظم بلجیم اعلان کرده که شهر بروکسل با "تهدید جدی و قریب الوقوع" حملات هماهنگ شدهء تروریستی روبروست.

در گزارش آمده که دوستان صلاح عبدالسلام و ابراهیم گفته اند، این دو تن که در منطقه مولینبیگ شهر بروکسل بلجیم زنده گی می کردند، بسیار شراب می نوشیدند و بسیار سگرت می کشیدند.

این دو تن با اباعود طراح اصلی حمله بر پاریس که در مولینبیگ بروگسل زنده گی می کرد و چند روز قبل کشته شد، ارتباط داشتند.

در حالیکه تلاش های پولیس برای شناسایی تمامی حمله کننده گان بالای پاریس و حامیان آنان جریان دارد، موجودیت عبدالحمید اباعود و سایر تروریست ها در اروپا، خدمات و فعالیت ادارات استخباراتی کشورهای یاد شده را زیر پرسش برده است.

گزارش: جمشید حبیب زاده

XS
SM
MD
LG