لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۰

عملیات علیه تروریستان در پاریس هفت ساعت ادامه یافت


در یک عملیات در شمال پاریس روز گذشته حد اقل دو تروریست مشکوک کشته شده و هشت تن دیگر آنها دستگیر شدند. این عملیات به حملات 13 نومبر در پاریس ارتباط داشت.

منابع پولیس گفته اند هدف اصلی این عملیات بازداشت عبدالحمید ابو عود بود که طراح اصلی حملات تروریستی 13 نومبر در پاریس بشمار میرود. در خبرهای ابتدایی گفته می شود که ابو عود یا به بلجیم و یا به سوریه فرار کرده است.

لوی څارنوال پاریس روز چهارشنبه بعد از عملیات هفت ساعته اظهار داشت ابو عود دستگیر نشده است. به گفته لوی څارنوال در بین دستگیر شده گان هفت مرد و یک زن شامل می باشند. او افزود در جریان این عملیات پولیس 5 هزار مرمی فیر کرده است و تروریستان هم از پناه گاه های خود فیر می کردند.

این عملیات دیروز صبح زود آغاز شد و صدای فیر ها و انفجارها در منطقه شنیده می شد. مقامات می گویند، وقتی که عملیات آغاز شد یک تروریست مشکوک کشته شد و یک خانم با آغاز عملیات حمله انتحاری انجام داد. در جریان این عملیات 5 مامور پولیس فرانسه نیز زخمی شده اند. یک سک پولیس هم کشته شده است.

خبرگزاری فرانس پرس می نویسد یک ساعت بعد از آغاز عملیات اردوی فرانسه نیز به این محل رسید. مردم محل به رسانه ها گفته اند که آنها ساعت 4 و بیست دقیقه صبح با فیر ها از خواب بیدار شدند و دیدند که مامورین امنیتی بر بام ها بالا شده اند.

به گفته مردم سه ساعت بعد از آغاز عملیات سربازان کلکین آپارتمانی را که از آنجا بر آنها فیر میشد شکستند. یک خبرنگار اسوشیتد پرس گفته است صدای هفت انفجار را در اینجا شنید.

رییس جمهور فرانسه فرانسوا اولاند قبل از ظهر در یک جلسه در شاروالی پاریس ختم این عملیات را اعلان کرد:

" همین لحظه که من با شما صحبت می کنم عملیات خاص، سنگین و خطرناک پولیس خاتمه یافت. هدف عملیات امشب در منطقه سن دینی از بین بردن تروریستان بود. این افراد با کسانی ارتباط داشتند که شب جمعه در حملات زشت و جنایتکارانه دست داشتند. "

دیروز در منطقه سن دینی تمام دکان ها و مکاتب بسته بودند و شاروال از مردم تقاضا کرده بود که خانه های خود را ترک نکنند.

گروه داعش گفته است که حملات 13 نومبر در پاریس را آنها انجام دادند. در این حملات تروریستی 129 نفر کشته و 350 نفر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG