لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۳

شورای ولایتی ننگرهار از بازداشت تعدادی از محصلین پوهنتون این ولایت استقبال کردند


شورای ولایتی ننگرهار از این اقدام حکومت که برخی از محصلین پوهنتون این ولایت را به اتهام ارتباط با داعش، طالبان و حزب اسلامی بازداشت کرده است، استقبال می کند.

اعضای این شورا تأکید می ورزند که به هدف جلوگیری از فعالیت حلقات تروریستی در کشور باید چنین گام ها در آینده هم برداشته شوند.

ذبیح الله زمری منشی شورای ولایتی ننگرهار با ابراز این مطلب که حکومت باید در این مورد قبلاً گام برمیداشت اظهار داشت:

"این اقدام حکومت را که ۲۷ تن را بازداشت کرده است، بسیار به جا می دانم. ای کاش این اقدام یک سال پیش، دو سال قبل و یا پنج ماه پیش روی دست گرفته می شد. اگر چنین می شد اکنون مردم ننگرهار و این ولایت به خاطر بلند کردن بیرق از سوی افراد محدود بدنام نمی شدند. بازداشت آنها یک کار به جا است وما از ارگان های کشفی همین را خواهیمکه از آنها تحقیق نمایند و دیگر افرادی را که در این قضیه دست دارند و ننگرهار و پوهنتون ننگرهار را بدنام می سازند، نیز دستگیر نماید."

در همین حال جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجراییه می گوید که حکومت در نظر دارد تا بر ضد آنعده از افراد و حلقات اقدام کند که به گفته آقای فیصل از پوهنتونبرای رسیدن به اهداف شان استفاده می کنند.

آقای فیصل افزود:

"حکومت در برابر تمام آنعده از افراد و اشخاص و حلقات که امنیت ملی افغانستان را تهدید می نمایند و فعالیت های که برای افغانستان و افغان ها خطر ایجاد می نماید اقدام می کند. نهاد های تعلیمی باید از تمام فعالیت های که اعمال افراطیبار می آورد و زمینه را به این اعمال فراهم می کند باید دور نگهداشته شود. این فعالیت اگر در ننگرهار باشد یا در کدام ولایت دیگر، حکومت متوجه آن است و بر علیه آن اقدامات جدی و قانونی انجام می دهد."

این در حالیست که حدود ده روز پیش تعدادی از محصلین پوهنتون ولایت ننگرهار با حمل بیرق های داعش و طالبان دست به تظاهرات زده و برضد حکومت شعار دادند.

به دنبال آن ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان ۲۷ تن از محصلین این پوهنتون را به اتهام داشتن ارتباط با حلقات تروریستی بازداشت کرد.

در عین حال منشی شورای ولایتی ننگرهار همچنان می گوید که حکومت باید این افراد را شدیداً مجازات نماید.

آقای زمری همچنان گفت:

"در میان این ۲۷ تن یکی باشنده اصلی ولایت ننگرهار است و ۲۶ تن دیگر از سایر ولایات اند. آنها با حلقات مافیایی دیگر ولایات و مخالفان مسلح دولت ارتباط دارند و در پوهنتون ننگرهار درس می خوانند و ننگرهار را بد نام می سازند. با مجازات آنها ننگرهار از بدنامی رهایی می یابد و دیگر هیچ محصل تمایل پیدا نمی کند که با در پیش گرفتن چنین پروسه ها به اهداف شوم خود برسند."

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفته است که، محصلین بازداشت شده قصد داشتند تا یک بار دیگر بیرق های داعش و طالبان را حمل کنند و به حمایت از شورشیان شعار بدهند.

XS
SM
MD
LG