لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۴

عدنان سمیع از سوی وزارت داخله پاکستان سلب تابعیت شد


عدنان سمیع آوازخوان پاکستانی است که شهرت اش فراتر از مرز های پاکستان بوده و دوستداران زیادی در سراسر جهان بخصوص در کشور همسایه هندوستان دارد.

عدنان سمیع از سال ۲۰۰۷ میلادی بدینسو در هندوستان زنده‌گی می‌کند، پیش از این به نظر می رسید که وی بخاطر آوازخوانی اش در فلم های هندی، شهر ممبی را برای رهایش انتخاب کرده اما اخیراً عدنان سمیع گفت، عشق اش به هندوستان او را وردار کرده که در این کشور بماند.

ابراز عشق عدنان سمیع به هندوستان نه تنها بحث های زیادی را در صفحات اجتماعی باعث شد بلکه مقامات پاکستانی نیز در یک اقدام تازه پاسپورت وی را لغو اعلام کردند.

چودری نثار احمد وزیر داخله پاکستان با تایید این خبر به روزنامه ایکسپرس تربیون پاکستان گفته است که اسناد و مدارک شهروندی عدنان سمیع لغو شده است.

بهتر خواهد بود، اگر نگاه بیندازیم به گذشتهء نه چندان دور.

قصه از آنجا شروع شد که چندی پیش عدنان سمیع در یک مصاحبه اش گفت که دیگر به پاسپورت سبز پاکستانی نیاز ندارد زیرا عاشق هندوستان است و دوست دارد در این کشور زنده‌گی کند.

وزارت داخله پاکستان برعلاوه اینکه پاسپورت عدنان سمیع را لغو اعلام کرد، دادن هر نوع تصدیق که وی بتواند برای تابعیت کشوری دیگر درخواست کند را نیز رد کرده است.

با آنکه وزیر داخله پاکستان می گوید که عدنان سمیع نتوانسته معیار های قانونی را برای داشتن پاسپورت پاکستانی برآورده سازد اما یک مقام این وزارت گفته است که چرا به کسی حق پاکستانی گفتن را داد که خودش تابعیت این کشور را دوست ندارد.

عدنان سمیع پس از نشر این خبر، در صفحه تیوتر خود نوشت: "خانه جای است که قلب در آن است و قلب من متعلق به هندوستان است."

عدنان سمیع خان در سال ۱۹۷۳ در لندن بدنیا آمد، پدرش پاکستانی و مادرش از کشمیر هندوستان است.

وی در چندین مصاحبه اش گفته است که پدر کلان اش از هرات افغانستان بوده و بنابر عشق که با ریشه هایش دارد، خانمش را از افغانستان که زویا نام دارد انتخاب کرده است.

عدنان سمیع بیش از ۳۵ آله موسیقی را نواخته می تواند و در ده ها فلم هندی آواز خوانده است.

روزنامهء تایمز آف اندیا وی را سلطان موسیقی لقب داده است.

XS
SM
MD
LG