لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۷

جنگلات طبیعی امام صاحب کندز به مرکز آموزشی طالبان مسلح مُبدل شده است


نشست بزرگان و مقامات ولایت کندز
نشست بزرگان و مقامات ولایت کندز

برخی از متنفذان و بزرگان قومی ولسوالی امام صاحب ولایت کندز می گویند جنگلات طبیعی این ولسوالی که در کنار سرحد کشور تاجیکستان قرار دارد به مرکز آموزشی و تربیوی مخالفان مسلح حکومت مُبدل شده است.

در نشستی که در آن سرپرست ولایت کندز قوماندان فرقه ۲۰ پامیر، قوماندان زون ۸۰۸ سپین زر، رئیس امنیت ملی، اعضای شورای ولایتی و متنفذان این ولایت نیز حضور داشتند، این بزرگان از بی توجهی حکومت در این خصوص شکایت نمودند.

سلطان محمد همکار عضوی شورای مردمی ولسوالی امام صاحب گفت که جنگل این ولسوالی به مرکز تربیوی انتحاری‌ها، ماین سازان، جلب جذب جوانان به صفوف طالبان و جنگجویان خارجی تبدیل شده است.

آقای همکار گفت:

"جنگل یگانه مرکز طالب است در همانجا تربیه می‌ شوند در همانجا استخدام می ‌شوند و انتحاری، انفجاری و ماین سازشان وهمه‌ای شان از جنگل می‌ آیند، ما هر قدر داد و فریاد کردیم اما هیچ ‌کس به گپ‌ های ما گوش نمی‌ کند نمی ‌فهمیم که چی گپ است."

در عین حال وکیل تاج محمد معاون شورای مردمی ولسوالی امام صاحب، حکومت را به بی ‌کیفاتی متهم کرده می ‌گوید که نا امنی های اخیر بیشتر مردم ملکی را بی خانمان و متأثر ساخته است.

آقای تاج محمد در این مورد می گوید:

"به سخنان مشکل حل نمی ‌شود و باید در این مورد کارهای عملی صورت بگیرد، بیش از دو هزار خانواده از منازل شان آواره شده اند و در حال حاضر در اتاق‌ های مساجد، خانه ‌های کرایی و در اتاق‌ های سرای زندگی می‌ کنند و از سوی دیگر همرای توپ دی سی می ‌زنند یک طالب زخمی و کشته نشده است، شما بروید در شفاخانه پرسان کنید که از اثر این توپ‌ ها چقدر مردم مُلکی زخمی شده اند."

از سوی دیگر امان الدین قُریشی ولسوال امام صاحب می‌ گوید که باید به زودترین فرصت برای پاکسازی منطقه از وجود طالبان مسلح و جنگجویان خارجی عملیات تصفیوی راه اندازی شود.

آقای قریشی همچنان خواهان افزایش نیروهای امنیتی این ولسوالی گردید و افزود:

"نسبت به کمیت طالبان تعداد نیروهای امنیتی ما در این ولسوالی کم است و امیدوار هستیم از قوماندان فرقه اردوی ملی که باید یک کندک نیروهای خاص را در این ولسوالی به قسم دایمی مستقر بسازد به خاطر سرکوبی طالبان و تأمین امنیت مردم."

حمدالله دانشی سرپرست ولایت کندز نیز به باشنده گان ولسوالی امام صاحب اطمینان داد که به زودی به مشکلات آنها رسیدگی صورت خواهد گرفت.

آقای دانشی افزود که بزودی عملیات تصفیوی به هدف سرکوبی طالبان مسلح و جنگجویان خارجی دراین ولسوالی راه اندازی می‌گردد.

وی ابراز داشت:

"انشاالله به شما اطمینان می ‌دهم که ما قدم به قدم امنیت را به این وطن و به کمک یاری خدا و به کمک مردم و به خصوص مردم شریف کندز مشکلات را حل می ‌سازیم و امنیت را تأمین می‌ نماییم."

در عین زمان جنرال محی الدین غوری قوماندان فرقه ۲۰ پامیر مستقر در ولایت کندز، از مردم ولسوالی امام صاحب خواست تا در تأمین امنیت با نیروهای امنیتی همکاری نمایند.

آقای غوری با تأکید بر اینکه نیروهای امنیتی به همکاری مردم نیاز دارند، گفت:

"به شما اطمینان می ‌دهیم که همرای شما مردم و نیروهای امنیتی به سوی جنگل امام صاحب حرکت می ‌کنیم و دشمن را از بین می ‌بریم اینجا خاک افغانستان است و نمی ‌گذاریم که چند نفر مزدور پاکستان و پاکستانی بیاید در اینجا لانه و مرکز بسازد."

قبل از این نیز مسوولان محلی ولسوالی امام صاحب از موجودیت بیش از حد طالبان مسلح و بخصوص جنگجویان خارجی در این ولسوالی ابراز نگرانی کرده بودند.

این ولسوالی با کشور تاجیکستان سرحد مشترک دارد و ساحات سرحدی این ولسوالی کنار دریای آمو کاملآ از جنگلات طبیعی پوشانیده شده اند.

گزارش - اجمل آرین

XS
SM
MD
LG