لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۹

عالمی بلخی: گفتگو های ما با مقامات کشور های اتحادیۀ اروپا موثر بوده است


وزیر امور مهاجران و عودت کننده‌گان افغانستان سید حسین عالمی بلخی می‌گوید، گفتگو و مذاکرات آنها با مقامات جرمنی و دیگر کشور های اروپایی موثر بوده است.

وزیر امور مهاجران و عودت کننده گان افغانستان، گفتگو با مقامات جرمنی و دیگر کشور های اروپایی را موثر خوانده است.

سید حسین عالمی بلخی، در اجلاس مشترک با مقامات اتحادیه اروپا تلاش کرد تا زمینه بود و باش پناهجویان افغان در کشور های اروپایی از جمله جرمنی را فراهم کند.

گفته می‌شود که روزانه حدود دو هزار افغان مهاجر بطور غیرقانونی وارد جرمنی می‌شوند.

حکومت جرمنی به این دلیل می‌خواست تدابیری را برای جلوگیری از ورود بیشتر افغانان مهاجر به این کشور اتخاذ نماید.

سید حسین عالمی بلخی اضافه کرد، او در دیدار با مقامات جرمنی و دیگر کشور های اروپایی برای حل بحران پناهجویان پیشنهاداتی را ارایه کرده است.

وی گفت:

"باید کشور های که مقصد مهاجرت اند برای مدیریت مهاجران نشست‌های داشته باشند تا مسأله به بحران نه انجامد و مستمر با همدیگر در همکاری باشند. آنها این پیشنهاد های ما را گرفتند. صحبت‌های را که در این روز ها از کشور های اروپایی می‌شنویم، مخصوصاً از وزارت خارجهء جرمنی امیدوار کننده است و آنها یک مقدار موضوع را پذیرفتند که افغانستان یک کشور ناامن می‌باشد، اما ضرورت به صحبت های بیشتر دارد."

وزیر امور مهاجران و عودت کننده‌گان همچنان گفت که قرار است در این هفته یکجا با وزیر امور خارجه افغانستان با سفرای کشور های اتحادیه اروپا در کابل دیدار کنند و در این دیدار همکاری این کشور ها در زمینه فراهم آوری تسهیلات به پناهجویان افغان در اروپا، جلب خواهد شد.

همزمان با این رولا غنی خانم رئیس جمهور افغانستان که اخیراً به اروپا سفر کرده گفته است، در کنار سایر مسایل موضوع پناهجویان افغان را نیز با مقامات جرمنی در میان خواهد گذاشت.

وزیر امور مهاجران و عودت کننده‌گان افغانستان که با رادیو آزادی صحبت می‌کرد گفت، دیده شود که رولا غنی در این سفرش چه دستآورد های دارد.

XS
SM
MD
LG