لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۲

ستیف وارین: جلاد داعش، جان جهادی در سوریه کشته شد


نیرو های نظامی امریکا می‌گویند، آنها کاملاً مطمئن اند که جنگجوی افراطی بریتانیایی گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش در نتیجه حمله طیارهء بی پیلوت کشته شده است.

نام اصلی این جنگجوی بریتانیایی محمد اِموازی بوده و رسانه‌ها او را بنام مستعار جان جهادی یاد می‌کنند.

نیرو های ائتلاف به رهبری امریکا در مبارزه با گروه داعش می‌گویند، احتمال دارد که محمد اِموازی در شهر رقه سوریه کشته شده باشد. اما آنها در تلاش تایید مرگ وی هستند.

دگروال ستیف وارین سخنگوی نیرو های ائتلاف به رهبری امریکا که دیروز در واشنگتن با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت:

"ما کاملاً مطمئن هستیم، کسی را که هدف گرفیتم جان جهادی بود و ما قصد کشتن او را داشتیم."

سخنگوی نیرو های ائتلاف به رهبری امریکا در مبازره با گروه داعش افزود که کشتن جان جهادی خیلی مهم و با اهمیت است، زیرا او یکی از افراد مشهور گروه تندرو دولت اسلامی به شمار می‌رود.

دگروال وارین در ادامه صحبت خود گفت، جان جهادی یک وسیلهء عمده و مهم برای جلب و جذب جنگجویان جدید به این گروه می‌باشد.

او گفت، همه با ویدیو وحشتناک وی آشنا اند که یک جنایت علیه اتباع امریکایی را نشان می‌داد.

به گفتهء دگروال ستیف وارین، جان جهادی انسانی بود حیوان صفت که کشتن او احتمالاً جهان را تا حدی به یک مکان بهتر مبدل می‌سازد.

یک مقام نظامی بریتانیا گفته است که احتمال زیاد می‌رود، جان جهادی در نتیجۀ حمله طیاره بی پیلوت کشته شده باشد و یک مقام امریکایی که نخواست از وی نام برده شود گفته است که حمله خیلی دقیق عیار شده بود.

این در حالیست که دیوید کامیرون صدراعظم بریتانیا گفت، تا هنوز واضح نیست که آیا مردی که در ویدیو ها، گروگانان غربی را سر می‌برید، در این حمله کشته شده و یا نه؟

جان کری وزیر امور خارجه امریکا که مصروف دیدار از تونس است، دیروز گفت، از عمر گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش مدت کم باقی مانده است.

XS
SM
MD
LG