لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۸

پنج افغان و دو پاکستانی در ایران به خاک سپرده شدند


رسانه‌های ایران از مراسم خاکسپاری پنج تبعهء افغان و دو پاکستانی که در سوریه کشته شده اند خبر دادند که روز پنج‌شنبه، ۲۱ عقرب، در شهرهای مشهد، قم و محلات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز پنج‌شنبه جنازهء دو تبعهء افغان کشته شده در سوریه به نام‌های علی رحیمی و علی عالمی مربوط به "قطعه شهدای فاطمیون مشهد" به خاک سپرده شده است.

خبرگزاری فارس می‌نویسد که این دو نفر ۱۴ روز پیش در سوریه کشته شده‌اند.

پیش از این رسانه‌های ایران از کشته شدن علی حسینی عالمی خبر داده و از او به عنوان یکی از قوماندانان لشکر فاطمیون نام برده بودند.

لشکر فاطمیون از افغان‌های مقیم ایران و افغانستان تشکیل شده است که در دفاع از بشار اسد می‌جنگند و بیشتر، نیروهای ایرانی در سطوح فرماندهی آن حضور دارند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، نیز روز پنج‌شنبه گزارش داد که جنازهء محمد براتی از نیروهای کشته شده در سوریه در شهر محلات تشییع شد. وبسایت‌های محلی نوشته‌اند که این تبعه افغان ۲۴ ساله و از اعضای "لشکر فاطمیون" بوده است.

درهمین حال خبرگزاری "ابنا" و برخی ویب سایت های خبری از تشییع جنازهء دو تبعه افغان و دو پاکستانی کشته شده در سوریه درشهر قم خبر دادند.

وب سایت "مشرق نیوز" از محمد رضا احمدی و جواد اکبری به عنوان نیروهای "لشکر فاطمیون" و همچنین سرتاج خان و نوید حسین به عنوان اعضای قطعهء نظامی "زینبیون" نام برده که در سوریه کشته شده‌اند.

قطعهء نظامی"زینبیون"از داخل ایران برای جنگ در سوریه تشکیل شده و اعضای آن را شیعیان پاکستانی مقیم ایران تشکیل می دهد.

درماه‌های گذشته نیز جنازهء ۱۰ پاکستانی کشته شده در سوریه در ایران دفن شد که این علاوه بر تلفاتی‌ست که ایران در جریان عملیات محرم داده است.

"عملیات محرم" از ابتدای ماه محرم و با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه، توسط ارتش سوریه و واحدهای سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان برای تصرف دوبارهء شهر حلب در سوریه آغاز شد.

به گفته علی شمخانی، رییس شورای عالی امنیت ملی ایران، در این عملیات تاکنون حدود ۵۰ ایرانی کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG