لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۵

فلیپو گراندی کمشنرعالی ملل متحد در امور پناهنده گان تعیین شد


بانکی مون، فلیپو گراندی را به حیث کمشنرعالی سازمان ملل متحددر امور پناهنده گان (UNHCR) مقرر کرد
بانکی مون، فلیپو گراندی را به حیث کمشنرعالی سازمان ملل متحددر امور پناهنده گان (UNHCR) مقرر کرد

در حالیکه هنوزهم اختلافات روی پذیرش پناهجویان بین کشورهای اروپایی ادامه دارد و تخمین می شود که در زمستان سالجاری میلادی روزانه حدود پنجهزار مهاجر تازه وارد اروپا شود، بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد، فلیپو گراندی (Filippo Grandi) دیپلومات ایتالیایی را به حیث کمشنرعالی ملل متحد در امور پناهنده گان (UNHCR) مقرر کرد.

فلیپو گراندی که اینک به عوض آنتونیو گوتریس (Antonio Guterres) پورتگالی تعیین شده است، تجربهء طولانی کار را در کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهنده گان (UNHCR) دارد. وی از سال 2010 الی پایان سال 2014 میلادی مسوولیت ادارهء مساعدت با مهاجرین فلسطین را داشت

براساس اعلامیه سازمان ملل متحد وظیفهء آنتونیو گوتریس در اخیر ماه آینده پایان می یابد و تعیین فلیپو گراندی باید از جانب اسامبلهء عمومی این سازمان، توسط 193 کشور جهان تایید شود.

آژانس خبری رویترز می نویسد، به نظر می رسد این تقرر با مخالفت های جدی مواجه نخواهد شد، اما تقرر فلیپو گراندی خبر مایوس کننده برای هیلی تورنینگ شمیت خواهد بود که در ماه جون سالجاری میلادی از یک دورهء چهار سالهء صدارت در دنمارک کنار رفت.

آژانس خبری رویترز با نقل قول از دیپلوماتانی که از افشای نامشان خودداری کرده است، می نویسد:
بانکی مون در این اوخر با هیلی تورنینگ شمیت (Helle Thorning svhmidt) صدراعظم سابق دنمارک که برای احراز این کرسی تلاش داشت به خاطر آن مخالفت کرد که تورنینگ شمیت هنگام زمامداریش به حیث صدراعظم دنمارک پالیسی این کشور را در مورد پناهجویان شدید ساخت.

همچنان در آن زمان کمشنری عالی ملل متحد در امور پناهنده گان بالای خط مشی صدراعظم سابق دنمارک در مورد پناهجویان شدیداً انتقاد کرده بود.

تا اکنون مقامات دنمارک در مورد تعیین کمشنر جدید عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان ابراز نظر نکرده اند.

یک دیپلومات غربی روز چهارشنبه هفتهء جاری قبل از آنکه تقرر فلیپو گراندی به حیث کمشنرعالی ملل متحد در امور پناهنده گان (UNHCR) اعلان شود گفت، بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد با سیاست های دنمارک و برخی کشورهای دیگر اروپایی در مورد پناهجویان موافق نیست، وی از سیاست انگیلامرکل صدراعظم جرمنی طرفداری می کند که پالیسی برخورد دوستانه را با پناهجویان اتخاذ کرده و تعدادی زیاد پناهجویان سوریایی را پذیرفته است.

در داخل جرمنی و تعدادی از کشور های اروپایی با پذیرفتن پناهجویان مخالفت های صورت گرفته است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:32 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG