لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۶

یک مرد به اتهام فروش دخترش در پاکستان دستگیر شد


پولیس پاکستان مردی را به اتهام اینکه می خواست دختر دوازده ساله اش را برای فحشا به فروش برساند، دستگیر کرده است.

نوشین این دختر پاکستانی و برادرش در مصاحبهء به رادیو آزادی گفتند که پدر شان عدالت خان باشندهء منطقهء قبایلی خیبر پشتونخواه، از مدرک فروش دو خواهر و مادر آنها پول زیاد بدست آورده است.

نوشین و برادرش که اکنون تحت حمایت پولیس پاکستان قرار دارند، در صحبت با رادیو مشال رادیو آزادی گفتند:

" در پیشروی من مادرم و دو خواهرم را به فروش رساند و حالا می خواست مرا به دولک روپیه بالای پنجابی ها بفرشد."

عدالت خان که پدر خانواده بوده و در حال حاضر در توقیفگاه به سر می برد، تایید کرده که در گذشته دو دخترش را فروخته، اما تاکید کرد که نوشین را به نام خدا می داد.

مقامات پاکستانی، برای از بین بردن فروش و قاچاق انسان بخصوص دختران جوان و همچنان مشکل ازدواج های زیر سن، خواستار مبارزهء عمومی شده اند.

اما زنان و دخترانی در پاکستان وجود دارند که از این گونه سوء استفاده و ازدواج های زیر سن قانونی رنج می برند.

پولیس پاکستان عدالت خان را در نتیجه حملهء تاریخ بیست و ششم ماه اکتوبر در قریه سردیره در نزدیکی شهر پشاور مرکز ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان، دستگیر کرده است.

عمران خان آمر پولیس منطقه سردیره گفت، مصروف گزمه بودند که با این دختر و برادر وی روبرو شدند. به گفته وی آنها از ترس اینکه پدرش او را به پنجابی ها می فروخت، فرار کرده، به نجیم آباد آمده اند.

وی گفت:

"در آن روز چنین شد که پدرش با سه چهار نفر دیگر به نجیم آباد آمدند تا آنها را بگیرند و به پنجاب به دولک روپیه بفروشند و از پنجابی ها ۷۰ هزار پیشکی هم گرفته بودند. ما از نزد دلال هفتاد هزار را پیدا کردیم، او را دستگیر کرده و در محل رویداد سه و یا چهار تن را نیز به این اتهام گرفتار نمودیم."

گفته می شود، اگر این مظونین مجرم شناخته شود، به 25 سال زندان محکوم خواهد شد.

در پاکستان دختران زیر سن قانونی که از سوی اعضای خانواده به فروش می رسند تا آخر زندگی از آنها به حیث برده گان جنسی، خدمتگاران و یا همسران مردان ثروتمند جامعه مورد استفاده قرار می گیرند.

هر چند، ازدواج زیر سن قانونی مطابق قوانین پاکستان منع می باشد، اما در این کشور یک امر معمول است که دختران جوان بدون در نظر داشت خواست شان از سوی خانواده ها مجبور به ازدواج می شوند.

در گزارش که از سوی اداره یونیسف سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۴ میلادی به نشر رسیده، گفته شده است که ۷ درصد دختران پاکستانی زیر سن قانونی ازدواج می کنند.

XS
SM
MD
LG