لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۸

عبدالله عبدالله: در حل مشکلات همه مسوولیت دارند


عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان
عبدالله عبدالله رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی افغانستان

رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی مشکلات موجود در کشور را می پذیرد و می گوید که در حل آن همه مسوولیت دارند.

عبدالله عبدالله روز جمعه در نشستی که به مناسبت بزرگداشت از هشتمین سالروز کشته شدن سید مصطفی کاظمی در کابل برگزار شده بود گفت که حکومت مسوولیت هایش را درک کرده و بیش از همه برای حل آن تلاش می کند.

آقای عبدالله گفت که بجای شکایات و انتقادات که زمینه را برای افزایش مشکلات ایجاد می کند باید برای حل آن همه دست به کار شویم.

وی افزود:

"هیچ کسی منکر از این شده نمی تواند که امروز مشکلات وجود دارد و زیاد است، و هیچ کس از این هم منکر شده نمی تواند، کسانیکه در رأس مثل ما قرار داریم همه ما مسوولیت اول داریم در برابر خدا و مردم برای رفع این مشکلات."

آقای عبدالله افزود که توقعات مردم از حکومت وحدت ملی بیش از حد بوده و اینکه مشکلات به گونه روز افزون افزایش یافته یک سلسله موانع را ایجاد کرده است.

رییس اجرائیه افغانستان سید مصطفی کاظمی را یک الگو خواند که همواره برای پیشرفت کار می کرد و افزود که اگر همه مانند آقای کاظمی تلاش می کردند اکنون مشکلات به این جا نمی رسید.

از سوی دیگر سید علی کاظمی عضو ولسی جرگه و برادر سید مصطفی کاظمی در نشست یادبود از کشته شدن برادرش گفت که کار حکومت بر خلاف خواسته های مردم روان است و ادامه چنین یک وضعیت ممکن فاصله حکومت و مردم را افزایش دهد.

وی گفت:

"امروز دولت و حکومت که شکل گرفته این بر خواسته های شما حرکت نمی کند، خواسته های شما را در نظر ندارد، امروز به صراحت به شما می گویم همین برداشت به وجود آمده است، زمانیکه این برداشت به وجود بیآید پس ما به طرف بی راهه حرکت می کنیم."

آقای کاظمی افزود که دوسیه های قتل های زنجیره یی شخصیت های سیاسی تعقیب نمی شود و به گفته وی رویداد خونین ۱۵ عقرب ۱۳۸۶ که در آن بمشول سید مصطفی کاظمی شش تن از اعضای ولسی جرگه و ده ها افراد ملکی کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند، فراموش گردیده است.

در این اواخر انتقادها بر اینکه در حکومت وحدت ملی حکومتداری و حاکمیت قانون به گونه روز افزون با مشکل مواجه می شود، افزایش یافته است.

اینکه سلسله بی باوری بر حکومت تا چه حد خواهد رسید و چه مشکلات را ایجاد خواهد کرد با گذشت زمان معلوم خواهد شد.

گزارش - تمیم اخگر

XS
SM
MD
LG