لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۳۹

روس های که تقاضای پناهنده گی در امریکا را می کنند، افزایش یافته است


رقم متقاضیان درخواستپناهنده گی امریکا در میان شهروندان روسیه در بیش از دو دهه به بیشترین سطح رسیده است.

وکیلان بخش مهاجرت عوامل این افزایش را به اقدام سختگیرانه کریملین در بخش سیاست ،موجودیت فساد اداری گسترده و تبعیض و خشونت در برابر اقلیت های همجنس گرا ربط می دهند.

در سال مالی 2015 میلادی یک هزارو چهارصدوپنجاه و چهاردرخواست اتباع روسیه برایپناهنده گی درامریکا ثبت شده است.

این رقم در مقایسه به سال گذشته پنجاه در صد بیشتر بوده و نسبت به سال 2012 میلادی دو برابر افزایش را نشان می دهد.

این ارقام از سوی وزارت امنیت داخلی امریکا ارایه شده و آن را رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی برمبنای لایحهء آزادی معلومات به دست آورده است.

در همین حال اسماعیل شاه تختینسکی یک وکیل بخش مهاجرت مقیم ویرجینیا امریکا که با متقاضایان روس سر و کار دارد به رادیو آزادی گفت:

"من در درجه اول روی قضایایی کار می کنم که مربوط به افرادی اند که افشاگری نموده اند یا در برابر دساتیر ایستاده گی کرده اند ، یا کسانی که در تجارت دخیل بوده یا زنده گی عادی را ادامه می داده اند. اما در یک موقعیت نادرست قرار گرفته اند. از آنها بازجویی شده و مجبور به اعتراف و یا شهادت نادرست شده اند. حکومت علیه کسیکه دوسیه باز می کندبیشتربرای جمع آوری شاهدان سعی می ورزد و از شاهدان تقلبی استفاده می نماید. این انواع قضایای است که من در آن افزایش قابل توجه را می بینم."

الینا شوتسُووا یک وکیل دیگر بخش مهاجرت مقیم نیویارک گفت که او تعداد رو به افزایش درخواست های پناهنده گی شهروندان روسیه را دریافت کرده است.

به گفته وی این شهروندان روسیه بنابر مخالفت با پالیسی های پوتین و اقدامات مسکو به شمول الحاق کریمیاء اوکراین با روسیه تصمیم به تقاضای پناهنده گی در امریکا گرفته اند.

شوتسُووا افزوده است:

"آنها با من به تماس شده و می گویند که نمی توانند آنجا زنده گی کنند."

وی گفت که مشتریان او را روس های همجنس گرا و هم آنهایی تشکیل می دهند که ادعا می شود به خاطر نظریات سیاسی شان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

از سوی دیگر آرون موریس رییس حقوقی نهاد موسوم به برابری درمهاجرت مستقر در نیویارک می گوید:

"ما شاهد تعداد بیشتر زوج های روسی هستیم که برای پناهنده گی در امریکا در خواست می کنند. مانند این زوج ها ، کسانی هماند که به امریکا آمده اند تا ازدواج نمایند و پی می برند کهاین گزینهء دیگر برای باقی ماندن است و یا کسانیکه قبل از عروسی در امریکا بوده اند و سپس به روسیه بازمی گردند، اما در می یابندکه نمی توانند آنجا بیشتر باشند."

سه سال پیهم است که از زمان آغاز سومین دورهء ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین، تعداد متقاضایان روسی برای درخواست پناهنده گیدر امریکا افزایش یافته است.

رییس جمهور ولادیمیر پوتین پس از چهار سال کار به عنوان صدراعظم روسیه در سال 2012 به کرملین بازگشت.

وکیلان بخش مهاجرت امریکا گفته اند که افزایش متواتر در تعداد روس های کهدر خواست پناهنده گی در امریکا را می دهند ، بخشی آن ناشی از مهاجرت های دسته جمعی همجنس گرا های زن و مرد و آنهایی است که جنسیت خود را تغییر می دهند.

به گفته آنها این پس از آن است که پوتین در سال 2013قانون منع تبلیغات در ارتباط به روابط جنسی غیر سنتی در میان اطفال را امضا کرد.

حکومت های غربی این قانون را به عنوان یک اقدام تبعیض آمیز تقبیح کرده اند.

گروه های حقوق بشر می گویند که این گام فضای معافیت از مجازات آنهایی را ترویج می کند که به اقدامات خشونت بار علیه همجنسگرا ها متوسل می شوند.

پوتین اصرار می ورزد که این قانون، حقوق همجنس گرایان را نقض نمی کند، بلکه به گفته او هدف آن صرف حفاظت اطفال است.

وی پس از برگشت به ریاست جمهوری یک رشته پالیسی های داخلی را روی دست گرفت و این اقدام کنترول کریملین را بر چشم انداز سیاسی روسیه بیشتر تحکیم بخشیده است.

XS
SM
MD
LG