لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۲

روحانی سپاه پاسداران را بخاطر بازداشتهای اخیر مورد انتقاد قرارداد


حسن روحانی رییس جمهور ایران
حسن روحانی رییس جمهور ایران

در حالی که حکومت رییس جمهور ایران حسن روحانی با امضای موافقتنامه اتمی با قدرت های بزرگ می خواهد روابط کشورش را با غرب تنظیم کند، افراطگرایان این کشور واکنش برعکس نشان داده و با توقیف چندین نفر سعی دارند اوضاع سیاسی این کشور را قبل از انتخابات پارلمانی برهم بزنند.

در ایران اصلاح طلبان امیدوارند که در انتخابات شورای خبره گان و پارلمان این کشور که در ماه فبروری برگزار می شود، بسیار چوکی ها را از آن خود بسازند.

در یک زمانی که روحانی و وزرای کابینه وی خواهان روابط خوب با غرب می باشند، تندروان به وضاحت بیان می کنند که موافقتنامه اتمی نباید زمینه نزدیک شدن ایران را با امریکا فراهم بسازد.

رییس جمهور ایران به یک جلسه کابینه اظهار داشت، سپاه پاسداران نباید افراد را بدون دلیل بازداشت کند و یا بر ضد آنها دوسیه ها تربیت بدهد و اتهام وارد کند که این افراد با شبکه های خارجی کار می‌کنند.

یک روز قبل از این، شاخه استخباراتی سپاه پاسداران انقلاب اعلامیه نشر کرده و در مورد بازداشت اعضای یک شبکه خبر داده است که گویا با حکومت های دشمن ایران ارتباط داشتند.

در اعلامیه گفته شده است که این افراد بعد از یک ماه که تحت نظر قرار داشتند، دستگیر گردیدند. اما در اعلامیه نام این افراد ذکر نشده است.

سپاه پاسداران می گوید که در آینده در مورد افراد بازداشت شده معلومات بیشتر نشر می کند.

در سه روز گذشته حد اقل چهار خبرنگار ومعاون اسبق وزارت فرهنگ ایران دستگیر شده اند.

یک متخصص کمپیوتر لبنانی نزار ذکا که برای اشتراک در یک کنفرانس به ایران رفته بود و همچنان یک امریکایی ایرانی و الاصل سیامک نمازی که برای دیدار از خانوادهء خود به تهران رفته بود، نیز بازداشت شده اند.

این افراد بعد از آن دستگیر شدند که رهبر مذهبی ایران آیت الله علی خامنه ای و یک تعداد دیگر مقامات این کشور بر واشنگتن اتهام وارد کردند که می خواهد در داخل ایران نفوذ کند.

خامنه ای از مقامات کشورش خواسته است که بعد از امضای موافقتنامه اتمی از نفوذ سیاسی و فرهنگی امریکا جلوگیری کنند و قوماندان سپاه پاسداران انقلاب محمد علی جعفری هم در هفته جاری در مورد پخش شدن فتنه بعد از امضای موافقتنامه اتمی هشدار داده است.

XS
SM
MD
LG