لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۱

روسیه در مورد ناامنی های شمال افغانستان عمیقاً نگران است


انتونی انتونوف معاون زیر دفاع روسیه
انتونی انتونوف معاون زیر دفاع روسیه

معاون وزیر دفاع روسیه میگوید که کشورش در مورد اوضاع ولایات شمالی افغانستان عمیقاً نگران است.

انتونی انتونوف معاون زیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در کنفرانس وزرای دفاع کشورهای جنوب شرق آسیا "آسین" که در کولالمپور پایتخت مالیزیا برگزار شده بود گفت، وضعیت امنیتی در شمال افغانستان مخصوصاً در مناطق همسرحد با تاجیکستان و ترکمنستان روز به روز بدتر می شود.

انتوف افزود، روسیه اکنون این مسأله را بررسی می کند که نفوذ گروه داعش در افغانستان بیشتر شده و از جمله ۳۴ ولایت، این گروه در۲۴ آن فعالیت می کند.

معاون وزیر دفاع روسیه همچنان اظهار داشت که روسیه در مورد تمرکز این گروه های مسلح در شمال افغانستان نا راحت می باشد.

به گفته او، مرکز گروه داعش در پاکستان مرکز است و در آنجا مردم را جذب کرده و با گروه های دیگر تروریستی روابط بر قرار می کند.

انتونوف گفت که با در نظرداشت این تهدیدها از افغانستان به سرحدات جنوبی روسیه، کشورش حاضر است با حکومت افغانستان در چهارچوب روابط دوجانبه هر نوع کمک برساند.

یک روز قبل از سخنان معاون وزیر دفاع روسیه سفیر این کشور در افغانستان

الکساندر مانتیتسکی در یک کنفرانس خبری در کابل به خبرنگاران افغان در مورد تعهدات کمک کشورش به افغانستان به هدف مبارزه با تروریزم معلومات داده گفت: "ما هیچگونه اجندای پنهانی در کشور شما نداریم. از این رو ما تصمیم گرفتیم که به کشور شما و مردم شما در رابطه با این اهداف کمک کنیم. حکومت شما خواسته است که به آن کمک بلاعوض نماییم، ما به حکومت شما تعهد کردیم که چنین کمک های بلاعوض را فراهم نماییم."

روسیه تا حال ده ها هلیکوپتر نظامی به حکومت افغانستان داده است که البته پول آن را ایالات متحده امریکا پرداخته است، اما اکنون سفیر روسیه در کابل در مورد کمک های نظامی بلاعوض روسیه به افغانستان سخن می گوید.

معاون وزیر دفاع روسیه در اجلاس وزرای دفاع کشورهای جنوب شرق آسیا همچنان گفت که مسکو کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و اعضای پیمان امنیت دسته جمعی را نیز تشویق خواهد کرد که برای تقویه امنیت و رشد اقتصادی افغانستان کمک کنند.

XS
SM
MD
LG