لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۱۵

ناتو روی چگونگی و دوام ماموریت اش در افغانستان، بحث می کند


نمایندهء ملکی ناتو در افغانستان می گوید، وضعیت امنیتی اخیر و بخصوص تحولات و حوادث شمال، حکومت و متحدین بین المللی افغانستان را وا میدارد تا برای حل مشکلات، مشترک کار نمایند.

اسماعیل اراماز گفت، سازمان ناتو در ماه آینده در بروکسل روی چگونگی و دوام ماموریت این سازمان در افغانستان، بحث و گفتگو می کند.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در صحبتی با رادیو آزادی گفت، نماینده ملکی ناتو در این دیدار در مورد وضعیت امنیتی شمال افغانستان گفتگو کرده و بر همکاری ها این سازمان با نیرو های امنیتی افغان تاکید نمود:

" دو طرف در مورد همکاری های ناتو و تداوم این همکاری ها با افغانستان صحبت کردند در رابطه با اوضاع امنیتی کشور به ویژه اوضاع امنیتی شمال و شمال - شرق افغانستان صحبت نمودند. "

اسماعیل اراماز نمایندهء ملکی ناتو در افغانستان تصمیم اخیر بارک اوباما رییس جمهور ایالات متحدهء امریکا در ارتباط به باقی ماندن تعدادی از عساکر امریکایی در افغانستان را نیز ستایش کرد.

سازمان ناتو در زمانی به دوام همکاری های خود با حکومت افغانستان تاکید می کند که برخی از کشور های عضو این سازمان که در چوکات نیروهای ماموریت حمایت قاطع حضور نظامی دارند، موجودیت قوای شان را در افغانستان، تمدید کردند.

بریتانیا در هفتهء گذشته اعلان کرد که چهار و نیم صد عسکر این کشور یک سال دیگر در افغانستان باقی می مانند و قبل از آن، جرمنی، ترکیه و ایتالیا فیصله کردند که شماری فعلی عساکر خود در افغانستان به همین تعداد حفظ می کنند.

در این میان، سرپرست وزارت دفاع افغانستان که در نشست اتخاذ آماده گی ها برای برگزاری کنفرانس وارسا در باره افغانستان دیروز در کابل صحبت می کرد گفت، جامعه جهانی برای ادامه کمک هایش با نیروهای امنیتی افغان پس از سال ۲۰۱۶ میلادی، تاریخ تعین نکند.

معصوم ستانکزی گفت، جامعه جهانی باید با در نظر داشت شرایط همان زمان در مورد چگونگی ادامه کمک هایش تصمیم بگیرد.

XS
SM
MD
LG