لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۳

ستانکزی: آماده گی برای اجلاس "وارسا" آغاز شده است


معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان
معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان

با آنکه به برگزاری نشست وارسا حدود نه ماه باقی مانده، اما آماده گی ها برای برگزاری این نشست در افغانستان آغاز شده اند.

معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان در نشست اتخاذ آماده گی ها برای برگزاری کنفرانس وارسا روز دوشنبه در کابل گفت جامعه جهانی برای ادامه کمک هایش با نیروهای امنیتی افغان پس از سال ۲۰۱۶ میلادی، تاریخ تعین نکند.

وی گفت، جامعه جهانی باید با در نظر داشت شرایط همان زمان در مورد چگونگی ادامه کمک هایش تصمیم بگیرد.

وی گفت: " باید در بخش کمک به نیروهای امنیتی افغان انعطاف پذیری وجود داشته باشد، طوری نباشد که برای هر کمک تاریخ تعین شود بلکه با در نظر داشت شرایط و اوضاع مسایل میان دو طرف تنظیم شود."

آقای ستانکزی همچنان گفت که نیروهای امنیتی افغان باید مطابق به معیار های بین المللی تجهیز شوند و بخصوص در تقویت نیروهای هوایی این کشور توجه جدی صورت بگیرد.

قرار است در ماه جولای سال آینده میلادی جامعه جهانی در نشستی در وارسا مرکز پولند تعهدات اش با حکومت افغانستان در بخش نظامی – امنیتی را تجدید کند.

وزارت دفاع افغانستان می گوید با آنکه نیروهای امنیتی افغان توانایی دفاع از کشور شان را دارند اما با آنهم نیاز جدی به ادامه کمک های جامعه جهانی در این بخش وجود دارد.

خانم دیبور الیون سفیر کانادا در کابل که در نشست اتخاذ آماده گی ها برای کنفرانس وارسا به نمایندگی از جامعه جهانی صحبت می‌کرد روی ادامه کمک ها با افغانستان تاکید کرد.

خانم الیون افزود: "نه ماه باقی مانده به نشست وارسا در پولند بسیار مهم است بخصوص برای امنیت در افغانستان، ما همه باید با هم کار کنیم تا قبل از این نشست به پیشرفت های زیادی نایل آیم، این کار تعهد کامل تمامی اشتراک کننده‌های نشست وارسا و وزارت های داخله و دفاع را نیاز دارد، ما هم با شما گام به گام، کار خواهیم کرد."

تعداد نیروهای امنیتی افغان در حال حاضر به سه صد و پنجاه هزار تن میرسد و از سوی جامعه جهانی تمویل و تجهیز می‌شود.

سحرلیوال

XS
SM
MD
LG