لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۹

ویکتور: شواهد نشان میدهند که طیاره ۳۲۱ A در هوا پارچه شده است


در حالیکه تحقیقات در مورد دلیل سقوط طیاره روسی در شبه جزیرۀ سینای مصر ادامه دارد، روسیه از مرگ ۲۲۴ نفر در این حادثه عزاداری می‌کند. این مرگبارترین حادثه سقوط یک طیاره روسیه بوده است.

یک گروه محلی وابسته به داعش گفته است این طیاره را سقوط داده اما روسیه این ادعا را رد کرده است.

منابع امنیتی در مصر می‌گویند هیچ نشانهء وجود ندارد که دلالت کند این طیار‌ۀ ۳۲۱ A روسیه هدف حمله قرار گرفته یا انفجار داده شده باشد.

ویکتور سوروچینگو رییس کمیته دولتی هوانوردی روسیه دیروز گفت، شواهد نشان میدهند که طیاره در هوا پارچه شده و پارچه های آن در یک منطقه وسیع افتاده اند. ولی سوروچینکو گفت، هنوز وقت است که در مورد دلیل این تراژیدی صحبت شود.

این طیاره که مربوط شرکت هوایی کوگالیماویای روسیه بود از شرم الشیخ مصر راهی سینت پیترزبورگ بود که دچار سانحه شد.

هیچ یک از سرنشینان این طیاره زنده نمانده اند. کارمندان نجات، محل حادثه را خیلی متاثر کننده و وحشتناک خوانده اند.

مقامات گفته اند، در این طیاره ۲۱۷ مسافر به شمول ۲۴ طفل و هفت عمله موجود بودند.

تقریباً تمام قربانیان روسی بودند و بعد از سپری کردن رخصتی های تفریحی شان در شرم الشیخ دوباره به سینت پیترزبورگ بر می‌گشتند.

مراسم خاص دعا خوانی روز یکشنبه در نقاط مختلف روسیه راه اندازی شده بود. پیتری آرک کریل رهبر کلیسای ارتودوکس روسیه گفت، این تراژیدی تمام مردم روسیه را متاثر ساخته است.

وی افزود: " چندین تن از ما می‌توانستیم در آن طیاره باشیم. هیچ کدام ما نمی‌توانیم در برابر این تراژیدی بی تفاوت باشیم. به همین خاطر امروز در کلیسا های ما برای رحمت بر روح این خدمتگذاران که در این حادثه هولناک کشته شدند، دعاخوانی کردیم."

مردم روسیه در حالی از کشته شدن ۲۲۴ نفر در حادثه سقوط طیاره عزاداری می‌کنند که تحقیقات در مورد دلیل این حادثه در مصر جریان دارد.

XS
SM
MD
LG