لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۶

جنگل باغ: نیروهای افغان مرکز ولسوالی دشت ارچی را تصرف کردند


براساس گفته‌های مسوولان امنیتی ولایت کندز، نیروهای مشترک افغان از پنج روز بدینسو به هدف سرکوب و راندن طالبان مسلح در ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز عملیات تصفیوی را راه اندازی کرده بودند که در نتیجه آن، نیروهای دولتی موفق به تصرف مرکز ولسوالی، ساحه قرلُق و شماری زیاد از قریه‌جات این ولسوالی شدند.

محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه ولایت کندز به رادیوآزادی گفت که در حال حاضر در برخی ساحات کلیدی و استراتیژیک این ولسوالی نیروهای تازه نفس جهت تأمین امنیت و جلوگیری از ورود طالبان مسلح به این ولسوالی جا به جا شده‌اند.

وی گفت که در این عملیات به شمول جنگجویان خارجی، ۴۰ تن از مخالفان مسلح حکومت کشته و ۱۲ تن شان زخمی شده‌اند.

آقای جنگل باغ می‌گوید: "ما توانستیم تمامی ساحات که در پیش مخالفان مسلح حکومت بود آن را تصفیه و پاکسازی کنیم و قطعات خود را در نقاط مهم جا‌ به ‌جا کرده ایم و نیروهای ما در حال تحکیمات است و ما به شمول شهر دشت ارچی، اطراف آن را نیز پاکسازی کردیم و قریه قرلُق را هم تصفیه نمودیم و عملیات ما هنوز هم در قرا و قصبات دور دست دشت ارچی ادامه دارد."

قوماندان امنیه علاوه کرد که در اين عمليات دو تن از نيروهاى امنيتى کشته و 9 تن ديگر زخمی شده‌اند.

آقای جنگل باغ می‌گوید که مخالفان مسلح حکومت در یک وضعیت بد قرار دارند و توانایی جنگ رویا روی با نیروهای دولتی را ندارند و نیروهای دولتی با مورال قوی در برابر آنان می‌رزمند.

نام‌ برده خاطر نشان ساخت که برخی حلقات و دشمنان کشور توطئه کرده بودند که گویا قوماندان امنیه کندز زخمی شده‌است، اما من صحت و سالم هستم.

وی افزود: " دشمن بسیار در حالت پراکندگی قرار دارد و دست و پاچه شده اند و دشمن یک شایعه پخش کردند که قوماندان امنیه زخمی شده است، شکر الحمدلله من جور و صحت هستم هیچ مشکلی وجود ندارد، دشمنان افغانستان این آرمان را به گور ببرند و ما تا زنده هستیم در برابر دشمنان کشور می‌رزمیم."

قوماندان امنیه کندز بیان نمود که هنوز هم در ولسوالی دشت ارچی عملیات تصفیوی نیروهای دولتی به شدت جریان دارد، تا این ‌بار ولسوالی یاد شده به گونهء کامل از وجود طالبان مسلح پاکسازی گردد.

اما طالبان مسلح تا اکنون در این مورد جزئیاتی ارائه نکرده‌اند.

از سوی دیگر شماری از باشندگان ولایت کندز اظهار خوشی می‌کنند که نیروهای دولتی توانستند پس از چهار ماه ولسوالی دشت ارچی را تصرف نمایند، آنان می‌گویند که حالا باید دولت در خصوص تأمین امنیت این ولسوالی تدابیر جدی امنیتی را روی دست بگیرند.

قابل یاد آوریست که تصرف ولسوالی دشت ارچی بالای امنیت شهر کندز نیز تاثیر مستقم دارد، به‌ خاطر که ولسوالی نام ‌بُرده یکی از مراکز مهم سوق اداره طالبان مسلح به حساب می‌رفت، اما باید گفت که از قبل نیز مسوولان محلی کندز گفته بودند که ولسوالی دشت ارچی به یکی از مراکز آموزشی طالبان مسلح به ویژه جنگجویان خارجی مُبدل شده است.

اجمل آرین، کندز

XS
SM
MD
LG