لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

ولسوالی دشت ارچی کندز را نیروهای دولتی تصرف کردند


ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز چهار ماه تحت حاکمیت مخالفان مسلح حکومت قرار داشت، اما نیروهای دولتی با راه اندازی عملیات تصفیوی این ولسوالی را از حضور طالبان مسلح پاکسازی کرده اند.

مسوولان محلی ولایت کندز خبر می‌دهند، که نیروهای مشترک افغان از سه روز بدین‌سو غرض تصفیه ولسوالی دشت از وجود طالبان مسلح عملیات تصفیوی راه اندازی کرده بودند که در نتیجه نیروهای دولتی مرکز ولسوالی ارچی را تصرف نموده اند.

ولسوالی دشت ارچی به طرف شمال شهر کندز موقعیت دارد و به ولسوالی حضرت امام صاحب کندز و ولسوالی خواجه غار تخار هم سرحد است.

نصرالدین سعدی ولسوال دشت ارچی ولایت کندز به رادیو آزادی گفت که در نتیجه عملیات تصفیوی نیروهای دولتی مرکز این ولسوالی و هم‌چنان ساحه قرلُق را از حضور فزیکی طالبان مسلح پاکسازی کرده اند و طالبان مسلح از ساحه در حال فرار هستند.

وی افزود، که هنوز هم در ساحه به هدف راندن طالبان مسلح و جنگجویان خارجی عملیات تصفیوی به شدت جریان دارد و نیروهای دولتی در حال پیشروی هستند.

سعدی می‌گوید که در این درگیری مخالفان مسلح حکومت تلفات سنگی را متحمل شده اند، اما موصوف در مورد ارقام دقیق آن چیزی نگفت.

تا اکنون طالبان مسلح در این مورد چیزی نگفته اند.

از سوی دیگر باشندگان ولسوالی دشت ارچی می‌گویند که هنوز بیشتر ساحات این ولسوالی تحت کنترول مخالفان مسلح حکومت قرار دارد.

آنان می‌گویند که هم اکنون در ولسوالی نامبرده درگیری شدید در میان مخالفان مسلح حکومت و نیروهای دولتی جریان دارد و از اثر این درگیری مردم مُلکی متضرر شده اند.

شایان ذکر است، که ولسوالی دشت ارچی یکی از مراکز مهم و ستراتیژیک طالبان مسلح به ویژه جنگجویان کشورهای خارجی به شمار می‌رود و قبلاً نیز مسوولان محلی کندز گفته بودند که ولسوالی نامبرده به یکی از مراکز تربیوی جنگجویان خارجی مُبدل شده است.

اجمل آرین

XS
SM
MD
LG