لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۰

بنیاد ایدهی 10 ملیون روپیه اعانهء صدراعظم هند را رد کرد


عبدالستار ایدهی موسس و "بنیاد ایدهی" در پاکستان
عبدالستار ایدهی موسس و "بنیاد ایدهی" در پاکستان

بنیاد ایدهی که در سال 1951 میلادی توسط عبدالستار ایدهی در پاکستان تاسیس شد، یکی از معتبرترین موسسات خیریه در پاکستان به شمار می آید.

این بنیاد که توسط عبدالستار ایدهی و خانمش بلقیس ایدهی اداره می شود، خدمات امبولانس عاجل بیست و چهار ساعته را ارایه می کند و حدود 300 مرکز نه تنها در شهر های بزرگ، بلکه در شهرهایمتوسط و نقاط دور دست در سرتاسر پاکستان دارد.

بنیاد ایدهی برعلاوهء هشت شفاخانهء که خدمات رایگان را ارایه می کند، دوبانک خون را در شهر کراچی و 13 خانهء امن برای زنان اداره می کند که در آن بیش از 6000 زن و دختر و اطفال یتیم زنده گی می کنند.

اخیراً یک دخترهندی که دچار مشکل ناشنوایی است، پس از حدود 15 سال زنده گی در یک از خانه های امن بنیاد ایدهی در شهر کراچی پاکستان دوباره به کشور زادگاهش هند برگشت.

نریندرا مودی صدراعظم هند روز دوشنبه بعد از بازگشت این دختر هندی که از وی به نام گیتا یاد شده است، از طریق شبکهء اجتماعی تویتر نوشت:
"من تصور نمی کنم کلمات برای ابراز امتنان از فامیل ایدهی به خاطر حفاظت و مساعدت شان با گیتا، کفایت کند. آنها فرشته گان محبت، رحم و شفقت اند."

یک عضو پارلمان هند از قول نریندرا مودی در شبکهء تویتر نوشته که گفته است:

"آنچه را که فامیل ایدهی انجام داده است، فراتر از ارزش است که بتوان آن را اندازه کرد، اما مسرورم که یک اعانهء 10 ملیون روپیه را به این بنیاد اعلان کنم."

عبدالستارایدهی موسس این بنیاد از نریندرا مودی صدراعظم هند به خاطر پیشنهاد این کمک تشکر کرده، اما 10 ملیون روپیه اعانهء وی را رد کرده است.

فیصل ایدهی فرزند بنیان گزار و سخنگوی بنیاد ایدهی گفته است: "پذیرفتن کمک و مساعدت های دولت ها مغایر با پالیسی این بنیاد است."

بنیاد ایدهی نه تنها در پاکستان، بلکه در کشورهای ایالات متحدهء امریکا، کانادا، جاپان و بنگلادیش هم مراکزی دارد که خدمات رایگان را برای پناهجویان ارایه می کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:03 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG