لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۰

والی هلمند: انتقال زندانیان یک پروسهء عادی بوده است


والی هلمند می گوید، انتقال زندانیان هر چند گاهی از محابس این ولایت به پایتخت، یک پروسه عادی و روزمره است.

میرزا خان رحیمی گفت، زمانیکه تعداد زندانیان در محابس افزایش می یابند و مشکلات بود و باش را ایجاد می کنند، این معمول است که شماری از آنها به پایتخت کابل انتقال داده می شوند.

میرزا خان رحیمی که با رادیو آزادی صحبت می کرد در مورد انتقال 150 زندانی از محابس هلمند افزود:

" بلی انتقال شده و این یک پروسهء عادی بوده و زندانیان هر چندگاهی انتقال می یابند. فرضاً اگر ما به طور مثال 500 زندانی داشته باشیم، شاید پنجاه و یا صد تن آنها انتقال داده شوند. "

بر اساس گزارش خبر گزاری رویترز، به دنبال افزایش حملات شورشیان بر مرکز ولایت هلمند، مسوولان محابس در هلمند اوایل این هفته 150 زندانی خطرناک را به کابل انتقال دادند.

خبرگزاری رویترز به نقل از محمود آشنا سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت هلمند گزارش داده که می گوید: " برای این که حادثه فرار زندانیان از دیگر محابس ولایات افغانستان در هلمند تکرار نشود، این زندانیان به پایتخت انتقال داده شده اند. "

در هفته های اخیر زندانیان خیلی خطرناکی از زندان های کندز و غزنی، فرار داده شدند.

حدود یک هفته قبل نیروهای امنیتی افغان در حومهء شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند با طالبان درگیر شدند که این جنگ و درگیری تاکنون ادامه دارند.

رویتز در این گزارش می نویسد که اگر طالبان به محبس شهر لشکرگاه رخنه کنند و زندانیان را رها نمایند، هلمند به پایگاه قوای طالبان مبدل خواهد شد.

در این حال، سخنگوی وزارت داخله افغانستان به رویترز گفته است که غالباً طالبان بر زندان های ولایت های نسبتاً آرام حمله می کنند و اکثراً حملات شان از سوی نیرو های امنیتی افغان دفع می گردند.

اما صدیق صدیقی گفت، پس از حمله بر محابس کندز و غزنی آنها تدابیر امنیتی در زندان های افغانستان را افزایش داده اند.

به گفتهء سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان نیرو های امنیتی در زندان های اینکشور همیشه در حال آماده باش می باشند.

XS
SM
MD
LG