لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۱

حکومت افغانستان از جرمنی خواست، مهاجرین افغان را اخراج نکند


وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان افغان در عکس العمل به بیانات وزیر داخله جرمنی اظهار داشت که پناه جویان افغان بخاطر نا امنی و جنگ کشورشان را ترک کرده اند.

وزیر داخله جرمنی توماس دی مایزیری دیروز اعلان کرد اکثریت افغانهای که به تازه گی به آلمان پناهنده شده اند، دوباره به وطنشان فرستاده خواهند شد.

وزیر داخله جرمنی اظهار داشت در بسیار ساحات سیاست مهاجرت در جرمنی تغییرات بار آمده است که بر اساس آن پناه جویان افغان دوباره به وطنشان فرستاده می شوند.

به گفته او دلیل اخراج افغانها اینست که در بسیار مناطق افغانستان امنیت وجود دارد و این افراد می توانند به جا های امن بروند. وزیر داخله جرمنی افزود به همین دلیل شاید درخوست پناهنده گی بسیار افغانها رد شود.

او اظهار داشت که حکومت جرمنی در مورد فرستادن مهاجرین افغان به وطنشان با حکومت افغانستان از نزدیک کار می کند.

اما مشاور مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان افغانستان حفیظ احمد میاخیل می گوید، در بسیار نقاط افغانستان جنگ ادامه دارد و پناه جویان افغان بخاطر تنگدستی و مشکلات اقتصادی خاک خود را ترک نکرده اند:

" افغانستان در حال حاضر آماده گی و ظرفیت پذیرش پناه جویان افغان را که جرمنی گفته است آنها را اخراج می کند ندارد. خواست ما از حکومت آلمان اینست که با توجه به شرایط و نا امنی در افغانستان تمام پناه جویان افغان را بدون کدام تبعیض بپذیرد. "

جرمنی که بخش اعظمی مهاجران کنونی در اروپا را در خاک خود جای می دهد در تهیه سرپناه به آنها به مشکل روبه رو شده است. در سال جاری صدها هزار نفر به آلمان مهاجر شده اند.

مشاور مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان افغانستان از جرمنی و دیگر کشورهای اروپایی خواسته است که شرایط کنونی افغانستان را در نظر بگیرند و افغانان را از خاک خود بیرون نکنند.

در سال جاری بیشترین مهاجر که به آلمان رفته از سوریه می باشد و آنها چانس زیاد برای قبولی دارند چون کشورشان در حالت جنگ است.

جرمنی که در ماموریت آیساف در افغانستان همکاری طولانی داشت هم اکنون 944 سرباز آن در چوکات ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان فعالیت می کنند.

XS
SM
MD
LG