لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۰

وزیر داخلهء آلمان: ورود سیل پناهجویان افغان به آلمان غیرقابل قبول است


وزیر داخلهء آلمان هشدار می دهد که بسیاری از پناهجویان افغان باید از آلمان به کشور شان بازگردند.توماس دی مایزیر می گوید، که ورود سیل از پناهجویان افغان به آلمان غیرقابل قبول است.

او امروز در یک نشست خبری در برلین از جوانان افغان خواست تا در کشور شان باقی بمانند.

افغان هایی که از مناطق نسبتاً امن افغانستان به آلمان رفته اند، دوباره به کشور شان فرستاده خواهند شد. این، هشدار امروز وزیر داخلهء آلمان است.

توماس دی مایزیر گفت:

"همه مردمی که از افغانستان به عنوان پناهجو به کشور ما می آیند نمی توانند انتظار داشته باشند که قادر به باقی ماندن در آلمان خواهند بود، حتی در شرایط تحمل پذیری هم."

صدها هزار پناهجو و مهاجر امسال وارد آلمان شده اند. آلمان برای ایجاد سرپناه و فراهم آوری غذا برای این افراد سخت تحت فشار قرار گرفته است.

شهروندان سوریه که تازه وارد آلمان شده اند، اولین گروه پناهجویان را تشکیل می دهند.

شماری زیاد ازین پناهجویان به عنوان پناهنده در آلمان پذیرفته خواهند شد، زیرا در کشور شان جنگ داخلی ادامه دارد.

اما به گفتهء وزیر داخلهء آلمان، افغان ها از ماه آکتوبر به این سو دومین گروهء بزرگ پناهجویان را تشکیل می دهند.

او امروز در یک نشست خبری در برلین درین مورد افزود:

"در همین ماه و سراسر امسال، افغانستان در فهرست کشور های اصلی مهاجران، در جایگاه دوم قرار گرفته است. این قابل قبول نیست. افراد طبقهء متوسط جامعهء افغانی به خصوص از کابل شمار زیاد این افراد را تشکیل می دهند. ما با حکومت افغانستان موافق هستیم که جوانان افغان و افراد طبقهء متوسط باید در افغانستان باقی بمانند تا کشور خود را بازسازی کنند."

او افزود که با حکومت افغانستان کار خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که این افراد به افغانستان باز گشتانده می شوند.

به گفتهء وزیر داخلهء آلمان، اتحادیهء اروپا در مورد یک توافق با کابل گفتگو خواهد کرد تا بر اساس آن افغانستان کسانی را دوباره تسلیم شود که درخواست پناهنده گی شان رد شده است.

XS
SM
MD
LG