لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۹

اتمر: حادثه کندز سبب شد تا در ستراتیژی حکومت تغییرات وارد شود


محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان

وزارت خارجه افغانستان دیروز میزبان یک نشست به هدف دادن معلومات در مورد حادثهء کندز به سفرا و نماینده گان کشور های خارجی در کابل بود.

در این نشست محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری، معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت خارجه و جنرال ایوب سالنگی معین امنیتی وزارت داخله افغانستان حضور داشتند.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان در مورد دلایل مختلف سقوط ولایت کندز معلومات داده گفت: حادثه کندز منتج به تغییر در ستراتیژی حکومت افغانستان به هدف جلوگیری از تکرار چنین حوادث شد.

آقای اتمر افزود: هر چند رویداد کندز یک چالش بزرگ برای حکومت افغانستان بود ولی نیروهای افغان توانستند با اتخاذ اقدامات لازم و جلوگیری از تلفات ملکی وضعیت کندز را دوباره عادی سازند.

محمد معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان در جلسه دیروز در مقر وزارت خارجه، در اشاره به حضور جنگجویان خارجی در جنگ کندز به نماینده گان کشور های خارجی مقیم کابل گفت: تروریزم مشکل داخل افغانستان نیست و به همین دلیل حمایت دوامدار جامعه بین المللی از مبارزهء افغانها علیه تروریزم ضروری می باشد.

ویس احمد برمک وزیر دولت در امور رسیده گی به حوادث که وی نیز در جلسهء دیروز حضور داشت گفت: وضعیت کندز دوباره به حالت عادی در آمده و بیجا شده گان که از جنگ اخیر از آن ولایت فرار کرده بودند دوباره به محلات شان برگشته و حالات عادی شده اند.

این بیانات مقامات افغان در مورد عادی شدن وضعیت امنیتی در کندز در حالی ایراد شده است که بر اساس تازه ترین گزارش ها از محل، طالبان مسلح هنوز هم در شاهراه کندز - تخار حضور دارند.

محمد قسیم جنگل باغ قوماندان امنیه کندز می گوید: شماری از پوسته های امنیتی در این شاهراه دوباره فعال شده و به زودی به تعداد این پوسته ها افزوده خواهد شد.

در این حال باشنده گان محل می گویند: بخش عمده تهدیدات در چند منطقهء ولسوالی خان آباد موجود است که در آن طالبان حضور فعال دارند.

XS
SM
MD
LG