لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۴

بلخی: پلان اخراج مهاجرین افغان با ما شریک ساخته نشده است


سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کننده گان افغانستان
سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کننده گان افغانستان

وزیر مهاجرین و عودت کننده گان افغانستان می گوید: اعضای اتحادیه اروپا معلوماتی را در مورد پلان اخراج مهاجرین افغان و فرستادن آنها به افغانستان با حکومت این کشور شریک نساخته است.

آژانس خبری رویترز بخشی از مسوده تصمیم دیروز اعضای اتحادیه اروپا را منتشر نموده است که در آن ارسال دوبارهء شماری از پناهجویان افغان و پاکستانی به کشور های شان توصیه شده است.

سید حسین عالمی بلخی در صحبت با رادیو آزادی گفت: در این مورد هیچ معلوماتی به حکومت افغانستان داده نشده است.

در مورد تصمیم که کشور های اتحادیه اروپا گویا مهاجرین افغانستان را اخراج می کنند با حکومت افغانستان صحبت نشده است و این پلان با دولت افغانستان شریک نشده است.

بر اساس گزارش آژانس خبری رویترز، آلمان نیز خواهان فرستادن دوباره مهاجرینی به افغانستان شده است که تقاضای پناهنده گی شان در آلمان رد شده است.

اینها آن عده مهاجرینی اند که دلایلی کافی سیاسی برای اقامت در اروپا را پیشکش نکرده اند.

وزیر مهاجرین و عودت کننده گان افغانستان می گوید: در دیدار هایش با نماینده گان کشور های اتحادیه اروپا به آنها گفته است این مهاجرین را بپذیرند زیرا آنها از ناامنی های موجود در افغانستان فرار کرده اند:

"ما همیشه از آنها خواسته ایم مهاجرین افغان را با دید مهاجر اقتصادی نبینند. مشکلات امنیتی در افغانستان امسال زیاد بوده است ما از آنها خواهش کرده ایم مهاجرین افغان را به حیث مهاجرینی ببینند که از ناامنی به آنجا پناه برده اند."

شماری از کشور های بالکان و اروپای شرقی در اجلاس رهبران این کشورها دیروز در مسودهء تصمیم شان که یک کاپی آن به دست آژانس خبری رویترز رسیده است، بر علاوهء مهاجرین افغان از پناهجویان پاکستانی و بنگله دیشی هم یاد کرده اند که باید به کشور های شان فرستاده شوند.

XS
SM
MD
LG