لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۵

چند محل غیرنظامی در حملات هوایی روسیه در سوریه هدف قرار گرفتند


شفاخانهء که در سارمین سوریه هدف حمله هوایی روسیه قرار گرفته است.
شفاخانهء که در سارمین سوریه هدف حمله هوایی روسیه قرار گرفته است.

سه هفته از آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه گذشت.

شماری از نهاد ها ادعا می کنند که چندین شفاخانه و تاسیسات صحی در حملات هوایی روسیه در برخی مناطق سوریه هدف قرار گرفته اند.

گفته می شود صد ها غیر نظامی هم در این حملات کشته شده اند اما روسیه این ادعا ها را رد کرده است.

به دنبال آغاز حملات روسیه در سوریه، برخی شکایت ها از رسیدن تلفات و خسارات به غیر نظامیان، کارمندان صحی و تاسیسات عامه در آن کشور مطرح شده اند.

یک موسسه که از مسایل صحی در سوریه نظارت می کند، گفته که تنها در چهار روز هفته گذشته، طیاره های روسیه سه شفاخانه را در شمالغرب سوریه هدف قرار دادند.

بر اساس گزارش ها، در این حملات دوازده تن کشته شدند.

بنیاد موسوم به اجتماع صحی سوریه – امریکا و گروه نظارت از حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می گویند: در حمله سه شنبه شب در شهر سارمین، یک داکتر روانی، یک نرس و یک کارمند غیر نظامی شفاخانه کشته شدند.

ماریا زخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید: این ادعا ها نا درست اند و گزارش های گروه نظارت از حقوق بشر سوریه در لندن، به اندازه معلومات یک گارسون رستورانت موثق نیستند.

اما محمد طیناری داکتر و رئیس در شفاخانه سارمین می گوید: این شفاخانه مستقیماً هدف قرار گرفت و هیچ کس به بیماران آنجا در جریان حمله توجه نکرد.

شفاخانه سوریه – امریکا که در اردن، ترکیه، لبنان و سوریه فعالیت می کند، ادعا دارد که در چهار روز، سه بار هدف حمله قرار گرفته است.

در این میان خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داده که حملات هوایی سوریه یک مرکز تروریستان را در سارمین نابود کرده اما در گزارش نامی از شفاخانه گرفته نشده است.

طیاره های روسیه ده ها حمله را در حلب و ادلیب، جائیکه سارمین در میان هر دو ولایت قرار دارد، انجام داده اند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ می گوید: بمباران روز پنجشنبه روسیه، کمک رسانی به مناطقی را دشوارتر ساخته که در آنجا ها به امداد رسانی نیاز خیلی زیاد است.

در جنگ سوریه از سال 2011 تا حالا، بیش از دو صد و بیست هزار تن کشته شده اند.

پیش از این دیده بان حقوق بشر گفته بود که طیاره های جنگی روسیه در چهارم اکتوبر، بمب های کلستر را در قریه کفرَ حلاب در جنوبغرب حلب پرتاب کرده اند.

روسیه می گوید: هدفش تروریستان در سوریه است اما برخی گزارش ها می رسانند که چند منطقه غیر نظامی به شمول شفاخانه و بازار هدف بمب طیاره های روسیه قرار گرفته اند.

از وارد شدن تلفات به نیرو های نظامی روسیه در سوریه هم گزارش داده شده اما سفارت آن کشور در دمشق و وزارت دفاع روسیه در مسکو کشته شدن سه سرباز آن کشور در سوریه را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG